ناخدای جدید ارزی ایران کیست؟

امروز محمد آرام بنیار با حکم علی صالح آبادی به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شد که علت این تغییرات نوسانات بازار ارزی مطرح می‌شود اما معاون جدید ارزی بانک مرکزی کیست؟

ناخدای جدید ارزی ایران کیست؟

به گزارش زنهار، براساس حکم علی صالح آبادی، محمد آرام به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، افشین خانی معاون سابق ارزی با حکم صالح آبادی به سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد. 

صالح آبادی با این اقدام که ظاهرا از بیرون دولت سفارش شده بود، خواسته شایعات درباره رفتن خودش را خاتمه دهد، البته برخی می‌گویند برای خرید زمان است. 

گویا انتصاب محمد آرام برای دورزدن بیشتر تحریم‌ها است. 

اما محمد آرام کیست؟ نام محمد آرام بنیار در پرونده دیواندری دیده می‌شود و این فرد در دور زدن تحریم‌ها به صورت عملیاتی نقش داشته داشته است. 

دادگاه پرونده فساد بانک‌های ملت و پارسیان در سال 98 برگزار شد که علی دیواندری متهم ردیف اول این پرونده بود. در این پرونده محمد آرام بنیار، مدیرعامل شرکت داریس بود که اقدامات مالی متعددی در آنجا انجام شده بود.

آنچه در دادگاه پرونده فساد علی دیواندری مطرح شده بود این است که محمد آرام بنیار، داماد یکی از وزرا بوده و علاوه بر خرید کشتی و به فلاحتیان به عنوان کارگذار پول پرداخت کرده است. 

علی دیواندری در جلسات دادگاه اظهار کرده بود که امضای من در تمام نامه‌ها و مصوبات کنار امضای آقای آرام وجود داشت و اینکه آقای آرام می‌گوید که او هیچ تقصیری نداشته کاملا کذب است و آرام بر اساس خلاف واقع صحبت کرده است. در این میان آرام در تمام بازپرسی‌ها از بی اطلاعی خود صحبت کرده و گفته که در جریان امور قرار نداشت و اگر فسادی رخ داده با هماهنگی دیواندری و گروه فساد او بوده است.

در این پرونده علی دیواندری سرانجام پس از گذشت چند ماه از اتهامات مطرح شده تبرئه شد. 

محمد آرام بنیار در اظهاراتی با ایرانا مدعی شده بود که در بحث مبارزه با فساد در دوره قبل در خط مقدم مبارزه با فساد بودم و در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ موضع مشخصی نسبت به مدیران فاسد در مجموعه بانکی به خصوص بانک ملت داشتم. موضع بنده نسبت به مدیران فاسد بانکی موجب شد در دولت قبل از عمده پست‌های دولتی برکنار شوم.

در اسفند 1400 نیز، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد آرام بن یار را به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران منصوب کرد.

دلیل انتصاب افشین خانی به سمت معاون ارزی بانک مرکزی در دی 1400 نیز تخصص در دور زدن تحریم‌ها عنوان شده بود.

قیمت دلار در بازار ارز در روزی که افشین خانی معاونت ارزی بانک مرکزی را بر عهده گرفت یعنی 26 دی 1400، 27 هزار و 640 تومان بود و امروز در کمتر از 11 ماه پس از برکناری او، قیمت دلار بیش از 10 هزار تومان افزایش یافته و بازار ارز در شب گذشته با نرخ 38 هزار و 150 تومان بسته شد. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار