حذف بنزین تاکسی‌داران؟ | تعیین تکلیف سهمیه بنزین رانندگان اسنپ

مسئله عقب افتادن سهمیه بنزین رانندگان اسنپ، چالشی است که در چند ماه اخیر رانندگان با آن درگیر هستند. گویا این اتفاق مربوط به ناترازی تولید و مصرف بنزین است.

حذف بنزین تاکسی‌داران؟ | تعیین تکلیف سهمیه بنزین رانندگان اسنپ

به گزارش زنهار، مسئله عقب افتادن سهمیه بنزین رانندگان اسنپ، چالشی است که در چند ماه اخیر رانندگان با آن درگیر هستند. گویا این اتفاق مربوط به ناترازی تولید و مصرف بنزین است.

مدتی است که رانندگان اسنپ از عقب افتادن سهمیه بنزین خود اعتراض دارند. این درحالی است که اسنپ در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده که درحال پیگیری این موضوع از وزارت کشور است اما پاسخ درستی از این نهاد دریافت نکرده است. به گفته یک منبع آگاه این اتفاق به دلیل ناترازی تولید و مصرف بنزین است.

هیچ نهادی پاسخگو نیست

چند ماهی است که رانندگان اسنپ از عقب افتادن سهمیه بنزین خود گلایه‌مند هستند. به گفته یکی از رانندگان به تجارت‌نیوز طی یک سال و نیم گذشته سهمیه بنزین رانندگان اسنپ عقب افتاده و پرداختی‌ها یک یا دوماه درمیان است. متاسفانه کسی هم از هیچ نهادی پاسخگو نیست.

روابط عمومی اسنپ درپاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز مبنی بر عقب افتادن سهمیه بنزین رانندگان بیان کرد: موضوع عقب افتادن سهمیه بنزین رانندگان دست ما نیست. ما به هر حال پیگیر این قضیه از وزارت کشور هستیم اما به پاسخ مشخصی نرسیده‌ایم.

او ادامه داد: ما اطلاعات پیمایش رانندگان را در یک سامانه بخصوص اعلام می‌کنیم که این اطلاعات باید به تایید وزارت کشور برسد. پس از آن نیز وزارت نفت موظف است این سهمیه را واریز کند.

احتمال حذف سهمیه بنزین وجود دارد؟

یک منبع آگاه به تجارت‌نیوز گفت که احتمال دارد مسئله عقب افتادن سهمیه بنزین رانندگان اسنپ مربوط به ناترازی تولید و مصرف بنزین باشد و با این وجود احتمال حذف شدن این سهمیه نیز وجود دارد.

مقدار سهمیه سوخت چقدر است؟

راننده‌های فعال اسنپ اعتبار سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. این اعتبار سهمیه از سوی نهادهای دولتی واریز می‌شود. اسنپ فقط اسامی رانندگان واجد شرایط دریافت سهمیه سوخت و میزان پیمایش ماهانه آنها را در اختیار این نهادها قرار می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشرشده در باشگاه رانندگان اسنپ به ازای هر لیتر بنزین که هر راننده مصرف می‌کند، باید ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) اعتبار سهمیه بنزین دریافت کند.

سهمیه‌ی خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ٧٥/ ٨ لیتر بنزین است و با سقف ۳۰۰ لیتر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خودروهای دوگانه‌سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت دارند و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

البته طبق مصوبه کارگروه تخصیص سوخت، اعتبار سوخت دریافتی ماهیانه برای خودروهایی که قابلیت دوگانه سوز شدن را دارند، ۴۰ درصد کاهش یافته است و اعتبار سهمیه سوخت، معادل خودروهای دوگانه‌سوز در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

اسنپ اسامی کدام راننده‌ها را برای دریافت سهمیه ارسال می‌کند؟

اسنپ به طور دوره‌ای، مشخصات و میزان پیمایش هر یک از کاربران راننده واجد شرایط دریافت سهمیه را به نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی ارسال می‌کند و توزیع اعتبار سهمیه‌ی سوخت بر عهده‌ی نهادهای مربوطه است. تکمیل اطلاعات کاربری رانندگان در اپلیکیشن اسنپ و پیمایش حداقل 200 کلیومتر در ماه از شرایط دریافت سهمیه سوخت است./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار