قانون‌شکنی وزارت کشاورزی| چرا تعرف این محصولات برداشته نشد؟

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادراتی سیب زمینی و پیاز را اعلام کرد و وعده حذف آنها را برخلاف قانون و مرتبط با تعادل قیمت‌ها در بازار داخل دانست.

قانون‌شکنی وزارت کشاورزی| چرا تعرف این محصولات برداشته نشد؟

به گزارش زنهار، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادراتی سیب زمینی و پیاز را اعلام کرد و وعده حذف آنها را برخلاف قانون و مرتبط با تعادل قیمت‌ها در بازار داخل دانست.

بر اساس این گزارش عوارض صادراتی برای سیب زمینی ۱۲ درصد و برای پیاز ۵۰ درصد ارزش پایه صادراتی تعیین شد.

با وجود اینکه چندی پیش کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد که تعرفه‌ صادرات سه محصول کشاورزی پیاز، گوجه‌فرنگی و سیب زمینی برداشته شده است، اخیرا نامه‌ای منتشر شده که در آن گمرک عوارض صادرات محصولات سیب زمینی و پیاز را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده و بر اساس آن عوارض صادراتی سیب زمینی ۱۲ درصد ارزش پایه صادراتی و عوارض صادراتی پیاز ۵۰ درصد ارزش پایه صادراتی تعیین شده است.

عوارضی که بنابر گفته نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به دلیل تنظیم بازار داخلی و نگرانی‌هایی از این دست وضع شده است.

صدرالدین نیاورانی در پاسخ به اینکه چرا کمیسیون کشاورزی مجلس این تعرفه‌ها را حذف کرده و مجددا برای صادرات سیب زمینی و پیاز تعرفه صادراتی اعلام شده است، گفت: تا پیش از این عوارض صادراتی برای این محصولات ۱۲۰ و ۷۰ درصد بود ولی در حال حاضر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که این تعرفه‌ها حذف شود ولی وزارت جهادکشاورزی نگرانی‌های خود را در خصوص بازار داخلی مطرح کرد و معتقد است این عوارض باید برای تنظیم بازار داخلی باشد./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار