آخرین خبر از وام کرونا

مانند ۸ ماه گذشته امشب هم یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب خانوارها واریز شد. اما نه این یارانه، نه یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و نه یارانه کمک معیشتی هیچ کدام به صورت کامل به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شد.

آخرین خبر از وام کرونا

به گزارش زنهار، مانند ۸ ماه گذشته امشب هم یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب خانوارها واریز شد. اما نه این یارانه، نه یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و نه یارانه کمک معیشتی هیچ کدام به صورت کامل به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شد.

بلکه مبلغ ۳۵ هزار تومان به‌عنوان وام کرونا از وام کسر می‌شد. زمانی که یارانه‌ها همه تجمیع شد و قرار بر واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی شد، قرار بود مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه خانوار کسر شود تا اقساط وام کرونا تمام شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از اقساط وام کرونای یک میلیون تومانی تمام شده و تنها یکی دیگر از این اقساط باقیمانده است.

وام دوم کرونا چه زمان تمام می‌شود؟

در سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا در کشور دولت روحانی در دو مرحله دو وام یک میلیون تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کرد و قرار شد اقساط این وام از یارانه نقدی و کمک معیشتی خانوار کسر شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه انجام شد و قرار بود آذر ماه ۱۴۰۱ آخرین قسط آن به پایان برسد. این ماه یارانه آذر ۱۴۰۱ ساعتی قبل به حساب خانوارها واریز شده و تا ساعتی دیگر قابل برداشت می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت مبلغ وام اول کرونایی به پایان رسید.

اما مردم در سال ۹۹ دو وام کرونا دریافت کردند. دومین مرحله وام کرونا آذر ماه ۹۹ به حسای سرپرستان خانوار واریز شود و قرار بود در ۳۰ قسط به پایان برسد. این وام هم اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

البته این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه به حساب مردم واریز می‌شد. یکی یارانه نقدی و دیگری معیشتی. اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود. این یعنی در مجموع اقساط وام کرونا دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و ۱۲ قسط دیگر از آن باقیمانده است.

مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از یارانه افراد کسر می‌شود. اما این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار