خبر مهم از میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی درحال حاضر ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل‌سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات‌بخشی به بازار ارز را فراهم می‌کند.

خبر مهم از میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی

به گزارش زنهار، بر اساس اعلام بانک مرکزی درحال حاضر ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل‌سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات‌بخشی به بازار ارز را فراهم می‌کند.

وضعیت منابع ارزی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و همه نیاز‌های ارزی کشور از طریق بازار رسمی حواله و اسکناس تامین می‌شود.

بانک مرکزی در واکنش به گزارش روزنامه جهان صنعت در مورد تحولات بازار ارز با عنوان «بی‌محلی دلار به تاکتیک‌های بازارساز» اعلام کرد: بخش قابل توجهی از تحولات نرخ ارز طی سال‌های اخیر عمدتاً متاثر از عوامل غیراقتصادی و برونزا بوده که در عمل به تغییرات نرخ ارز در مسیری نامتناسب با بنیان‌های اقتصادی منجر شده است.

با این حال در چنین شرایطی سیاستگذار تلاش کرده است تا با به‌کارگیری ابزار‌های در اختیار و در عین حال با رعایت اقتضائات اقتصادی کشور، آثار و تبعات منفی بروز عوامل فوق را در سطح کلان به حداقل برساند.

رویکرد سیاستی متخذه از سوی بانک مرکزی در حال حاضر بر آن است تا ضمن توجه به ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل‌سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات‌بخشی به بازار ارز را فراهم کند./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار