شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن اعلام شد

رییس بنیاد مسکن اظهار داشت: سود وام مسکن روستایی ١٨ درصد است اما وام گیرنده در نهایت ۵ درصد سود می پردازد و ١٣ درصد باقیمانده را دولت به عنوان یارانه می‌پردازد و از این رو قرار بر این شده که فرم بند ج افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کننند سبز شود و افرادی که فرم بند ج آنها قرمز است نمی‌تواند متقاضی وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی باشند.

شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن اعلام شد

به گزارش زنهار؛ اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای تامین ١٠ هزار واحد مسکن شهری برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش این سازمان، با بیان اینکه گره وام ٢٠٠ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی باز شد، اظهار داشت: در بحث وام مسکن روستایی مشکلاتی درباره سفته زنجیره سه نفره ایجاد شده بود که این مشکل حل شد و سفته سه نفره زنجیره به تصویب رسید و در حال حاضر تنها سفته مورد نیاز زنجیره سه نفره است.

 

وی ادامه داد : قرار بر این شد هر متقاضی که پس از تاریخ ١۴٠٠.٨.۵ برای دریافت وام مسکن روستایی اقدام کرده مشمول متمم وام ١٠٠ میلیون تومانی شوند و سقف تسهیلات دریافتی آنها به ٢٠٠ میلیون تومان برسد.

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه در این مدت پرداخت وام به ١٠٠ هزار متقاضی متوقف شده‌بود، گفت: روستاییان ساخت مسکن را با همان تسهیلات ١٠٠ میلیون تومانی آغاز کردند اما تا پرداخت وام متمم کار ساخت متوقف شه بود اما در حال حاضر آیین نامه پرداخت وام ٢٠٠ میلیون تومانی به تمام بانک‌های عامل ارایه شده و پرداخت تسهیلات آغاز شده و تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی به شهرهایی با جمعیت کمتر از ٢۵ هزار نفر هم تعلق می‌گیرد.

نیکزاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در این مدت چه تعداد وام ٢٠٠ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت شده ، ادامه داد : در کمتر از یک ماه گذشته ۵ هزار متقاضی برای دریافت وام متمم با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کردند و همچنین ۶۵٠ نفر توانستند وام ٢٠٠ میلیونی را دریاقت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا افراد با فرم بند ج قرمز می‌توانند نسبت به دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومانی اقدام کنند، تاکید کرد: سود این وام ١٨ درصد است اما وام گیرنده در نهایت ۵ درصد سود می پردازد و ١٣ درصد باقیمانده را دولت به عنوان یارانه می‌پردازد و از این رو قرار بر این شده که فرم بند ج افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کننند سبز شود و افرادی که فرم بند ج آنها قرمز است نمی‌تواند متقاضی وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی باشند.

رییس بنیاد مسکن در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه دولت چه میزان یارانه ای به ما به تفاوت سود وام مسکن روستایی می پردازد، اظهار داشته: دولت بابت هر وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی و شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر ۴۶ میلیون تومان یارانه می‌پردازد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار