سکه و طلا در سراشیبی/ ریزش طلا بی سابقه شد

قیمت سکه طی روز گذشته کاهش بیشتری پیدا کرد. قیمت این فلز گرانبها نسبت به روزهای قبل کاهش 0.81 درصدی داشت و به مرز 11 میلیون و 650 هزار تومانی رسید.

سکه و طلا در سراشیبی/ ریزش طلا بی سابقه شد

به گزارش زنهار، کارشناسان معتقدند تا زمانی که قیمت اونس و دلار در حال نوسان باشد این کاهش و افزایش قیمتی در بازار طلا و سکه داخلی وجود دارد. در حال حاضر سکه مرز حساس قیمتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داده و به نظر برخی فعالان این حوزه، طی روزهای آینده هم نمی‌تواند این کانال را به دست آورد.

ادامه دار شدن کاهش نرخ اونس

بازار جهانی طلا هم شرایط کاهشی داشته و ترکیبی از رویدادها و عوامل مختلف باعث این شرایط شده‌اند. در حال حاضر هر اونس طلا نسبت به دو روز گذشته 5 درصد نزول قیمتی داشته و به هزار و 762 دلار رسیده است. برخی کارشناسان بازار طلا بیان کردند که در حال حاضر رشد قیمتی بیت کوین موجب فشار زیادی روی قیمت طلای جهانی شده است. ضمن اینکه فعالان بازار طلای جهانی انتظار دارند فدرال رزرو از ماه آینده خرید دارایی ماهانه 120 میلیارد دلاری خود را کاهش دهد. این مسئله قاعدتا اثر زیادی روی قیمت اونس دارد و به گفته کارشناسان قیمت آن را به سرعت نزولی خواهد کرد.

همچنین روز جمعه داده‌های مربوط به خرده فروشی آمریکا منتشر شد که بیانگر رشد 0.7 درصدی شاخص مرتبط با آن بود. در حالی که انتظار بر افت 0.2 درصدی این شاخص بود. این موضوع هم باعث شد تا فدرال رزرو مجددا نسبت به بهبود اقتصادی خوشب ین شود و تغییری در سیاست کاهش خرید دارایی‌های خود ایجاد نکند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار