واریز سود سهام عدالت در این تاریخ

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو مرحله‌ای شدن واریز سود سهام عدالت خبر داد.

 واریز سود سهام عدالت در این تاریخ

به گزارش زنهار، پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته (سود سال ۱۳۹۹) است. بنابراین در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پائیز واریز می‌شود.

به گفته او « مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است».

دارندگان سهام عدالت، بر اساس ارزش سهم اولیه به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

گروه اول، سهام عدالتی‌های452 هزار تومانی هستند که در سال گذشته،  ۴۸۹ هزار تومان سود دریافت کردند و احتمال دارد با توجه به دوبرابری شدن سود سهام عدالت 1400، امسال حدود ۹۷۸ هزار تومان دریافت کنند.

گروه دوم، سهام عدالتی‌های۴۹۲ هزار تومانی هستند که در سال پیش،  ۵۳۲ هزار تومان سود دریافت کردند، بنابراین ممکن است میزان سود آنها در سال جاری، به حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان برسد.

گروه سوم، دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که در سال گذشته، ۵۷۵ هزار تومان دریافت کردند و ممکن است امسال حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت کنند.

و گروه چهارم، سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی هستند که در سال گذشته، یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند و امسال، حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار