سرقت ۷۰۰ اتریوم در عرض ۲۴ ساعت!

طبق گزارش ها، یک کلاهبردار فیشینگ با نام مستعار "Monkey Drainer" حدود ۱ میلیون دلار اتریوم را به سرقت برده است.

سرقت ۷۰۰ اتریوم در عرض ۲۴ ساعت!

به گزارش زنهار؛ طبق گزارش ها، یک کلاهبردار فیشینگ با نام مستعار "Monkey Drainer" حدود ۱ میلیون دلار اتریوم را به سرقت برده است.

کارآگاه معروف بلاک چین ZachXBT یکی از اولین کسانی بود که این فعالیت را ردیابی و شناسایی کرد.

  او در 26 اکتبر به این موضوع اشاره کرد: طی 24 ساعت گذشته 700 اتریوم (1 میلیون دلار) توسط کلاهبردار فیشینگ معروف به Monkey Drainer به سرقت رفته است.

ZachXBT افزود: "دو قربانی بزرگ در روز گذشته با نام های 0x02a و 0x626 هستند که مجموعاً 370 هزار دلار در سایت‌های مخرب فیشینگ از دست داده‌اند."

کارآگاه معروف بلاک چین همچنین ادعا کرد که در کل، Monkey Drainer بیش از 3.5 میلیون دلار را از طریق فیشینگ، سرقت کرده که "این تعداد هر روز به سرعت در حال افزایش است."

کلاهبرداری‌های فیشینگ اغلب شامل فعالیتی است که پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی را به اشتراک می‌گذارند و با جعل پروژه‌های واقعی با ارائه یک فرصت خرید هیجان‌انگیز یا تبلیغات رایگان، قربانیان را فریب می‌دهند تا اعتبارنامه‌های خصوصی را تحویل دهند.

به طور خاص، چند آدرس مربوط به Monkey Drainer، از جمله آدرس monkey-drainer.eth، اقدام به این فعالیت کردند.

پس از جستجوی این آدرس‌ها در شبکه Web3 security مبتنی بر جامعه بلاک چین، در حال حاضر فهرستی طولانی از گزارش‌های مربوط به کلاهبرداری‌های ایردراپ، کلاهبرداری‌های NFT و حملات فیشینگ را نشان می‌دهد.

حوادث گزارش‌شده شامل کلاهبرداری‌های ایردراپ از طریق کانال تلگرامی Astrobot Society، بازار بازی Fake Wolf و Bored Ape Yacht Club، و Aptos Airdrop بود است.

اکانت توییتری Web3 Wallet Guard نیز به پست توییتر ZachXBT پاسخ داد و اظهار داشت که چند سایت ساخت توکن که اخیراً ایجاد شده اند، پشت همه آنها Monkey Drainer قرار دارد.

ZachXBT طی چند سال گذشته به یک محقق مستقل معتبر بلاک چین تبدیل شده و بسیاری از کلاهبرداری‌ها را در این فضا آشکار کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار