توصیه رئیس اتحادیه طلا به مردم: از خرید و فروش آنلاین طلا اجتناب کنید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان توصیه هایی مهمی برای خرید مطمئن طلا و سکه گفت: مردم تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات آنلاین مصنوعات طلا و جواهر اجتناب کنند.

توصیه رئیس اتحادیه طلا به مردم: از خرید و فروش آنلاین طلا اجتناب کنید

به گزارش زنهار؛ نادر بذرافشان به خریداران طلا و سکه توصیه کرد: برای خرید مطمئن حتما از واحدهای دارای جواز کسب از اتحادیه های رسمی طلا، جواهر، نقره و سکه که دارای رسته مربوطه که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند خرید نمایند.

وی با اشاره به شفاف بودن صنف طلا و جواهر تاکید کرد: همکاران ما در زمان فروش مصنوعات طلا فاکتور رسمی ارائه می نمایند و باید خریداران در موقع خرید دقت نمایند که در فاکتور کلیه مشخصات مصنوع مثل وزن، عیار، وزن سنگ ، اجرت ، قیمت روز طلا، رنگ مصنوع درج گردیده و مصنوع طلا دارای کد استاندارد باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: نگهداری فاکتور مصنوعات طلا بسیار حائز اهمیت است و به عنوان یک سند رسمی محسوب می گردد که در صورت اشتباه و یا تخلف احتمالی قابل پیگیری و بررسی مجدد می باشد.

بذرافشان خاطر نشان کرد: در برخی از اظهارنظرها از این صنف به عنوان یک صنف آشفته یاد شده در حالی که صنف طلا و جواهر جزء شفاف ترین و منظم ترین صنوف بوده و در معاملات، ریز موارد در فاکتور درج شده و هر گرم تا سوت آن قابل بررسی و محاسبه مجدد می باشد و به عبارتی در این صنف نظم و قانون شفافی حاکم است، بر همین اساس به هیچ وجه نمی توان مثلا یک مصنوع کم ارزش را با ارزش بالا به فروش رساند.

این مقام صنفی در مورد معاملات طلا در فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی یک بستر خوب و کاربردی برای همه صنوف است و هیچ کس با انجام معاملات در آن مخالف نیست، ولی طلا یک کالای خاص است و فروش یک مصنوع طلا و جواهر دارای پیچیدگی های خاص، از عیار و وزن گرفته تا اجرت و نوع سنگ، لذا به هموطنان و مردم عزیزمان توصیه می کنیم تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات آنلاین مصنوعات طلا و جواهر اجتناب نموده و یا با دقت و وسواس خاصی نسبت به معاملات آن اقدام و به صورت فیزیکی خرید نمایند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه برای خرید سکه نیز یادآور شد: مردم در هنگام خرید سکه از واحدهایی که دارای جواز کسب از اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران هستند خرید کنند و دقت نمایند که کارت وکیوم سکه مربوط به همان واحد صنفی بوده و هولوگرام اتحادیه بر روی سکه مشخص باشد تا دچار مشکل و آسیب نگردند. 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار