خبر بد درباره افزایش حقوق کارمندان

نمایندگان مجلس وعده داده‌ بودند که کار بررسی و تصویب نهایی آن امروز یکشنبه به پایان برسد تا این لایحه بعد از تایید شورای نگهبان اجرا شود. با این حال امروز این لایحه بررسی نشد.

خبر بد درباره افزایش حقوق کارمندان

به گزارش زنهار؛ کلیات لایحه افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در مجلس تصویب شده و جزئیات آن چهارشنبه هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و قرار بود این لایحه امروز در مجلس نهایی شود. اینطور که خبرگزاری ایلنا نوشته نمایندگان مجلس وعده داده‌ بودند که کار بررسی و تصویب نهایی آن امروز یکشنبه به پایان برسد تا این لایحه بعد از تایید شورای نگهبان اجرا شود. با این حال امروز این لایحه بررسی نشد.  

ادامه بررسی لایحه ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه امروز مجلس، برخلاف برنامه ریزی که از قبل شده بود به تعویق افتاد و قرار شد که بعد از تعطیلی یک هفته‌ای صحن علنی مجلس در روز یکشنبه 8 آبان‌ماه بررسی شود.

خبرگزاری تسنیم گزارشی درباره ریشه اختلاف های مجلس و دولت نوشته. بر اساس این گزارش به تعویق افتادن ترمیم حقوق ها علاوه بر شلوغی مجلس در این مدت به دلیل رای اعتماد به وزیر کار، دلایل دیگری از جمله اختلاف نظر های مجلس با دولت و سازمان برنامه و بودجه داشته باشد این ادعا وقتی روشن تر می شود که نگاهی به تغییرات لایحه ارسالی دولت به مجلس و سیر تغییرات آن در کمیسیون های اول و دوم داشته باشیم. که اینجا به آن اشاره شده است.

مساله اصلی به جز میزان افزایش، زمان آغاز اجراست؛ نمایندگان مجلس زمان اجرا را مهر تعیین کردند و قرار شد معوقات مهر در آبان به حساب مشمولان پرداخت شود. با این حساب، حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان صندوق کشوری و بازنشستگان لشگری در آبان افزایش خواهد یافت و مابه‌التفاوت مهر را نیز دریافت خواهند کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار