پلیس فتا: فیلترشکن نصب نکنید!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی گفت: وی.پی .ان یا فیلترشکن ها محلی برای نگهداری اطلاعات هستند و می توان از طریق آنها به اطلاعات تلفن همراه افراد دسترسی پیدا کرد.

پلیس فتا: فیلترشکن نصب نکنید!

به گزارش زنهار، جواد جهانشیری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی گفت: در واقع فیلترشکن‌ها دسترسی افراد به اطلاعات گوشی‌های تلفن همراه را آسان می‌کنند و در صورت استفاده از آن‌ها باید مراقبت کامل انجام گیرد تا دیگران نتوانند به اطلاعات صاحبان گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند.

او با تاکید بر این که فیلترشکن‌ها از تونل‌های اختصاصی استفاده می‌کنند افزود: خطر استفاده از فیلترشکن‌های رایگان و فاقد تبلیغات به مراتب بیشتر از فیلترشکن‌های پولی و تبلیغاتی است، زیرا شرکتی که فیلترشکن را در ازای دریافت هزینه به کاربران ارایه می‌دهد هزینه زیادی برای ایجاد، نگهداری و همچنین تبلیغات آن پرداخت کرده است، اما محل تامین هزینه‌های فیلترشکن‌های رایگان مشخص نیست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: شهروندان از پیام رسان‌های داخلی که نیازی به فیلترشکن ندارند بهره گیرند، اما در صورت استفاده از فیلترشکن باید مراقبت زیادی کنند که این فیلترشکن‌ها به ابزاری برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه آن‌ها تبدیل نشود.

جهانشیری بیان کرد: شهروندان می‌توانند پس از استفاده از فیلترشکن، آن را قطع کرده، سپس از سایر بسترهای مجازی (پلتفرم)‌ها و برنامه‌های گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند یا بر روی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی و گالری خود رمز بگذارند و در صورت امکان با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه‌های کاربردی با انتخاب رمز دومرحله‌ای امنیت برنامه‌های کاربردی کاربردی گوشی تلفن همراه خود را ارتقا ببخشند.

او تصریح کرد: نباید در هنگام خرید فیلترشکن، گوشی تلفن همراه خود را در اختیار هر فردی گذاشت و اجازه داد که سرمایه‌های اجتماعی افراد به راحتی در معرض خطر قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار