تخصیص ۲۰ درصد از ثبت نام به مالکان خودروهای فرسوده

سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اختصاص سهم ۲۰ درصدی از میزان فروش خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: از این پس دارندگان خودروهای فرسوده می توانند در طرح فروش خودرو ثبت نام کنند و به شرط برنده شدن و طی مراحل مشخص شده، خودروی مورد تقاضایشان تحویل داده خواهد شد.

تخصیص ۲۰ درصد از ثبت نام به مالکان خودروهای فرسوده

به گزارش زنهار، قانون بودجه امسال در بند ف ماده 7، به دولت تکلیف کرده است که حداقل 10 درصد از خودروهای قرعه کشی باید به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد. مشروط بر این که در هنگام تحویل خودروی جدید، خریدار گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود را تحویل دهد. با این حال، اظهارات سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور این میزان افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گزارش داد که پس از پیگیری های مکرر این ستاد، سهم 20 درصدی از قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت های تولیدکننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت. وی البته شرط تحویل خودرو به این افراد را تحویل گواهی اسقاط خودروی فرسوده در زمان تحویل خودروی جدید بیان کرد.

به گفته احمدی از این پس افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می توانند در طرح فروش خودرو ثبت نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد. چنان چه بر اساس کد ثبت نامی، خودروی فرسوده وجود داشت، منوط بر آن که تا دو ماه آینده شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا تحویل می شود.

سن و قیمت خودروهای فرسوده چگونه است؟ 

به گزارش خراسان، جزئیات آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک که 12 خرداد سال گذشته ابلاغ شده نشان می دهد که سن مرز فرسودگی برای خودروهای شخصی شامل سواری، استیشن (ون) و سواری کار ۱۵ سال، برای خودروهای عمومی شامل تاکسی سواری، استیشن (ون) و سواری کار بنزینی و دوگانه سوز، پایه گازسوز و برقی، به ترتیب ۸، ۱۰ و ۱۴ سال و برای وانت پایه گازسوز و بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی به ترتیب ۱۴ و ۱۳ سال تعیین شده است.

وب سایت nosazi.org نیز ضمن تشریح فرایند جایگزینی خودروی فرسوده در «شهریورماه» امسال، آورده است که در این فرایند، قیمت نقدی لاشه خودروی فرسوده به صورت کیلویی و به همراه نامه اسقاط به مالک خودرو تحویل داده می شود. 

همچنین طبق طرح شهریورماه و در حوزه خودروهای سواری، تمام خودروهای سواری سال ۸۵-۶۳ اعم از رنو۵، پراید، پیکان، وانت و سواری آردی شامل این طرح شده بودند. به گزارش خراسان، با این حال، به نظر می رسد درباره فرایند و شرایط اسقاط خودروهای فرسوده در طرح های آینده باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار