شاخص بورس باز هم افت کرد

شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۲۳ مهرماه) با یک هزار و ۸۹۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣۱۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص بورس باز هم افت کرد

به گزارش زنهار؛ شاخص هم‌وزن با ۶۹۸ واحد کاهش به ٣۷۹ هزار و ۵۷۱ واحد و شاخص قیمت با ۴۱۷ واحد افت به ۲۲۶ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۸۲۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ ‌هزار و ۴۹۹ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۵۶ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۰۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۶۱ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۰۱ واحد، بیمه البرز ( البرز) با ۹۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۴ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۹۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۵۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۰۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۷۹ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پتروشیمی فناوران (شفن)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو) و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) و در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۲۳ میلیون و ۵۲۷ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۵۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۲ هزار و ۹۳۸ نوبت بود.

پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، پخش البرز (پخش) و بانک دی (دی) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، داروسازی دانا (ددانا)، بهمن دیزل (خدیزل)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار