خبر بسیار مهم برای جاماندگان سهام عدالت

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

خبر بسیار مهم برای جاماندگان سهام عدالت

به گزارش زنهار؛ شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی ۱۲ مهر ماه معادل یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید و توانست رشد ۰٫۴۵ درصدی را ثبت کند. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

طبق آمار از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۵۲ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال قبل که ۸۶۶ هزار و ۹۳۴ سهامدار در این سامانه ثبت نام کرده بودند، افزایشی ۱۱۰ درصدی داشته است.

 

بخشی از این افزایش آمار مربوط به ورود سهامداران جدید است که این سهامداران می‌توانند نقدینگی جدید برای رشد، وارد بازار کنند.

محمد عنبری، مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد بیان کرد: در مجموع ۲۰۰ شرکت باقی مانده که هنوز حسابرسی نشده و آماده انتشار نیست. البته آمار گفته شده آماری است که تا این لحظه شناسایی شده و پیش بینی می‌شود رقم ۸۵۲ شرکت حتما ظرف یک الی دو ماه آینده به عددی ۴رقمی می‌رسد و تا انتهای سال جاری از این ارقام فراتر خواهد رفت.

افزایش صورت مالی منتشر شده می‌تواند به شفافیت اقتصاد کمک کند و پس از بررسی زیان شرکت‌های دولتی، میزان اختصاص بودجه و گردش مالی شرکت‌ها نیز بهتر خواهد شد.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با تشکیل کمیته‌مشترک کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد، وضعیت بازار سرمایه در بودجه آتی تقویت شده و به شرکت‌ها کمک کنیم تا ضمن افزایش سودآوری، رشد سرمایه گذاری نیز اتفاق بیافتد. (خانه ملت)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این کمیته مشترک می‌تواند به روند بازار سرمایه کمک کند. بر همین اساس خروج نقدینگی و قرمزپوشی بازار سرمایه کمی کمتر می‌شود.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مراحل پایانی قرار گرفته است و گفته‌های مسئولان حاکی از این است که جاماندگان شناسایی شده‌اند و منابعی که به عنوان سهام عدالت قرار است در اختیار این افراد قرار بگیرد، نیز مشخص شده است. (فارس)

واگذاری سهام عدالت می‌تواند به گردش نقدینگی در اقتصاد کشور و بازار سرمایه کمک شایانی کند. از سوی دیگر میزان اعتماد سهامداران را نیز افزایش می‌دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار