جزئیات جدید از هزینه وام مسکن

روند نزولی در قیمت اوراق مسکن همچنان ادامه دارد و قیمت این اوراق در سال جاری به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید.

جزئیات جدید از هزینه وام مسکن

به گزارش زنهار؛ بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه سال گذشته  ۱۰۴ هزار و ۷۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار تومان و در خردادماه ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان،  در مرداد سال گذشته ۹۸  هزار و ۷۰۰  و در شهریور سال گذشته با قیمت ۹۹ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در آذرماه ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ تومان و ۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان  معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۹۹ هزار تومان  تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۹ هزار تومانی ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۸۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار