خبر مهم آخرهفته ای برای صاحبان سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد. این سود چه زمانی و به چه میزان برای سهامداران واریز می گردد؟

خبر مهم آخرهفته ای برای صاحبان سهام عدالت

به گزارش زنهار؛ شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد. این سود چه زمانی و به چه میزان برای سهامداران واریز می گردد؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد.

 

تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

شیوه واریز سود سهام عدالت امسال چگونه خواهد بود؟

سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

لازم به ذکر است در خصوص سال ۱۳۹۹ باید گفت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ پرتفوی سهام عدالت در ۳ مرحله (اسفند ۱۴۰۰ مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است.

اگر سود سهام عدالت سال های گذشته را دریافت نکردید بخوانید:

افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولین واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد.

فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود. باشگاه خبرنگاران

همچنین پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد و پارسال ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت توزیع شد امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۰ هزار میلیارد تومان سود توزیع شود تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه‌ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد ۲۴رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرداخت سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت منتظر تصمیم کارگروه ویژه است.

حسین قربانزاده ، در مورد اینکه سود شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه پرداخت می‌شود، گفت: برای پرداخت سود سهام شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت باید اول میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از رقم سود کسر شود و بقیه سود باقیمانده شرکت‌ها به حساب ۴۹ میلیون سهامدار اولیه عدالت واریز شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس مصوبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ شورای عالی بورس، یک کارگروهی در سهام عدالت تشکیل شد که این کارگروه باید با پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی در مورد میزان افزایش سرمایه این شرکت‌های سرمایه‌پذیر غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند. گرچه این کارگروه تاکنون در مورد موضوعات دیگر جلسه داشته، اما هنوز برای تعیین تکلیف سود سهام شرکت‌های غیربورسی تشکیل نشده است.

قربانزاده خاطرنشان کرد: اگر جلسه کارگروه تشکیل شود و موضوع پرداخت سود سهام غیربورسی عدالت در آن تعیین‌تکلیف شود که امیدواریم ظرف دو هفته آینده جلسه برگزار شود، می‌توان میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها را از رقم کلی سود کسر کرده و بقیه سود باقیمانده از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.​

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار