بورس در اولین روز هفته را صعودی آغاز کرد

شاخص کل بورس روز شنبه ۲۲ مرداد ماه روند صعودی به خود گرفت، کارشناسان عقیده دارند که این رشد ناشی از مذاکرات برجام است.

  بورس در اولین روز هفته را صعودی آغاز کرد

به گزارش زنهار، شاخص کل بورس روز شنبه ۲۲ مرداد ماه روند صعودی به خود گرفت، کارشناسان عقیده دارند که این رشد ناشی از مذاکرات برجام و افزایش قیمت محصولات جهانی است است.

بورس امروز رشد ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحدی معادل ۱٫۳ را تجربه کرد به و محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن رشد با رشد ۱٫۶۱ درصدی در محدوده ۳۹۵ واحدی ایستاد. همچنین ارزش معاملات خرد به حدود ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان در ۱۷ روز معاملاتی گذشته به حساب می‌آید.

صنایع فلزات اساسی،‌خودرویی‌ها و بانکی‌ها توانستند تاثیر مثبتی روی افزایش شاخص داشته باشند.

سیگنال مذاکرات به  بورس

بورس نسبت به مذاکرات برجام خوش‌بین است و به عقیده کارشناسان به واسطه اخبار مثبت مذاکرات بورس امروز مثبت شد.

امروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور گفت:  بگذارید گره مردم باز شود. به نام هرکس تمام شد، شد. هرگره‌ای که از مردم باز شود رهبر انقلاب از آن راضی است. برخی از کارشناسان عقیده دارند که این صحبت‌ها یک سیگنال مثبت مذاکرات برجام است.

تاثیر بازار از نرخ بهره

چند ماه پیش بود که نرخ بهره بین بانکی به محدوده ۲۱٫۳۱  درصد رسید و به نوعی در سال ۱۴۰۱ سقف شکنی کرد. براساس گزارش بانک مرکزی نرخ بهره بانکی با کاهش ۰٫۰۵ درصدی به سطح ۲۰٫۵۹ رسید. البته کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که این کاهش نرخ بهره موقت است و در بلند مدت افزایشی خواهد بود.

در حال حاضر برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش نرخ بهره بانکی یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه است. یعنی باعث می‌شود که بورس در بلند مدت صعودی شود. البته برای تاثیرگذاری نرخ بهره بانکی ۱۰ تا سه ماه زمان لازم است و این نرخ به صورت لحظه‌ای نمی‌تواند روی بازار تاثیر بگذارد. از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بانکی به نفع بورس است. این بدان معناست که افزایش نرخ بهره بین بانکی بورس را در بلند مدت صعودی می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار