اختلاس وحشتناک «الهام علی اف» فاش شد/ خانواده رییس جمهور آذربایجان چقدر اختلاس کردند؟

پروژه گزارش جنایت سازمان یافته و فساد (OCCRP) خبرهایی مبنی بر پولشویی خانواده الهام علی اف ، رئیس جمهور آذربایجان و اطرافیانش از سال 2006 صاحب 84 شرکت دریایی هستند که قبلاً ناشناخته بودند.

اختلاس وحشتناک «الهام علی اف» فاش شد/ خانواده رییس جمهور آذربایجان چقدر اختلاس کردند؟

به گزارش زنهار، پرونده پاندورا درباره خانواده علی اف نشان از ثبت 84 شرکت های دریایی توسط خانواده علی اف می دهد. 

پرونده پاندورا ادعا می کند که علی اف و همراهان آنها از سال 2006 مالک 84 شرکت دریایی بوده اند.

 به گزارش مرکز تحقیقات جنایت سازمان یافته و فساد (OCCRP) ، به نقل از "پرونده پاندورا" ، خانواده الهام علی اف ، رئیس جمهور آذربایجان و اطرافیانش از سال 2006 صاحب 84 شرکت دریایی هستند که قبلاً ناشناخته بودند.

این مرکز می نویسد: " در مجموع 84 شرکت دریایی ناشناخته که قبلاً در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده بودند را کشف کرده است که علی اف و همکاران آنها از سال 2006 مالک آنها هستند."

طبق این گزارش، پسر الهام علی اف، اولین شرکت دریایی را در حالی که هنوز در مدرسه بود به ثبت رساند. دختر رئیس جمهور آرزو در 19 سالگی صاحب یک شرکت دریایی شد. این مرکز می گوید: "حداقل هشت شرکت آنها از سیستم های پولشویی و انتقال گسترده پول که قبلاً توسط "مرکز تحقیقات جنایات سازمان یافته و فساد" کشف شده بود، چندین میلیون دلار پول دریافت کرده اند."

این مرکز خاطرنشان می کند که برخی از این شرکت های فراساحلی در سال های اخیر بسته شده اند و برخی از این شرکت ها را علی اف ها فروخته شده اند. این مرکز می گوید که تا سال 2017 ، علی اف حدود 191 میلیون دلار املاک و مستغلات را به صندوق مخفی منتقل کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین که به "پرونده پاندورا" نیز اشاره دارد، خانواده علی اف در سال های اخیر املاک انگلیسی به ارزش حدود 400 میلیون پوند را به فروش رسانده اند.

گفتنی است، کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) ، که توسط یکی از صندوق های جورج سوروس تامین مالی شده بود، "پرونده پاندورا" را در مورد مشارکت تعدادی از رهبران جهان در طرح های دریایی منتشر کرد. بیش از 35 سیاستمدار فعلی و سابق و همچنین 400 مقام از حدود 100 کشور جهان در این تحقیقات و پرونده حضور دارند. تحقیقات توسط کنسرسیومی از روزنامه نگاران، حتی ایالات متحده امریکا را عنوان بزرگترین بهشت ​​مالیاتی نام می برد.

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار