روز موعود افزایش حقوق بازنشستگان فرا رسید

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ در صحبت های پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از به نتیجه رسیدن وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از سال‌ها خبر داد.

 روز موعود افزایش حقوق بازنشستگان فرا رسید

به گزارش زنهار، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی (یکشنبه ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: فرا رسیدن روز مباهله، روزی که خداوند متعال بر حقانیت و جایگاه والای اهل بیت (ع) مهر تأیید دیگری زد را گرامی می‌دارم.

وی بیان کرد: این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه روز اقتدار ایمانی امت اسلامی است، قدم گذاشتن در راه حق و ثبات در این مسیر جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار آنها و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت و تعزیت می گویم.

قالیباف تاکید کرد: ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود. همچنین لازم است اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده به انجام برسد و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز باید با قید فوریت و بررسی میدانی گزارشی دقیقی از وقوع دلیل این حادثه با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مذکور به نمایندگان مجلس ارائه کند.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان افزود: همچنین فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی می‌دارم. مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار خود رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از مهمترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید. همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز قریب به صد هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

قالیباف درباره افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس درباره تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ با قانون ضروری است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار