حقوق تیرماه بازنشستگان بر اساس مصوبه هیات دولت پرداخت میشود

تا اطلاع ثانوی خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و به نظر می‌رسد مستمری تیرماه نیز بر اساس مصوبه جنجالی هیات دولت پرداخت می‌شود.

حقوق تیرماه بازنشستگان بر اساس مصوبه هیات دولت پرداخت میشود

به گزارش زنهار،  براساس آخرین گفته های اعضای صنفی بازنشستگان ، محمد باقر قالیباف تا ۲۳ تیرماه یعنی پنج نبه دیگر مهلت دارد تا تکلیف حقوق بازنشستگان را مشخص کند .براین اساس اگر قالیباف رای هیات تطبق قوانین را به دولت ابلاغ کند دولت باید حقوق سایر سطوح بازنشستگان را ۳۸ درصد اضافه و اصلاح کند و اگر این رای را نپذیرد که روال گذشته ادامه می یابد .بنابراین تا اطلاع ثانوی خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و به نظر می‌رسد مستمری تیرماه نیز بر اساس مصوبه جنجالی هیات دولت پرداخت می‌شود.

با این حال اگر رای هیات تطبیق ابلاغ شود به نظر نمی رسد که دولت حقوق تیرماه بازنشستگان را براساس اصلاحات جدید پرداخت کند و بازنشستگان بازهم باید چه حقوق ها اصلاح شود چه نشود علی احساب دریافت کنند .

از اواخر ماه گذشته که اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگی بالا گرفت، چند اتفاق مهم همزمان افتاد، رئیس جمهور دستور رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را صادر کرد، وزیر رفاه از سمت خود کناره گیری کرد و در نهایت مجلس در اظهار نظری غیر رسمی به مصوبه هیات دولت ایراد گرفت و اعتراض بازنشستگان را وارد دانست.با وجود این همه اتفاق، نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تامین اجتماعی ثابت ماند و تغییر نکرد. این در حالی است که تا پایان تیرماه و موعد واریز مستمری ماهانه فرصت زیادی باقی نمانده‌است.

علی دهقان‌کیا، مسئول نهاد صنفی بازنشستگان تامین شهرستان تهران در این باره به تجارت نیوز گفت: هیچ چیز متوقف نشده است، پیگیری‌ها ادامه دارد اما در حال حاضر همه چیز به تصمیمی رئیس مجلس بستگی دارد.

وی ادامه داد: تا به امروز جلساتی با معاون رئیس جمهور و سرپرست وزارت رفاه داشتیم، راه‌های پیشنهادی دولت برای جلب رضایت بازنشستگان مبنای قانونی ندارد و برای همین هیچ توافقی صورت نگرفته‌است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار