کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

گزارش‌های آماری وزارت کار، برمبنای داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان، نشان می‌دهد ۲۸ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی یعنی یک میلیون نفر سهام عدالت ندارند. این آمار در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر است. ۲۱درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد یعنی ۲میلیون نفر سهام عدالت ندارند.

کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

به گزارش زنهار؛ برآورد‌ها نشان می‌دهد ۲۱میلیون نفر طبق تعاریف قانونی، مشمول سهام عدالت هستند که تاکنون سهامی دریافت نکرده‌اند. واگذاری سهام عدالت با هدف کمک به ۶دهک درآمدی پایین جامعه که سطح درآمد کمتری دارند انجام شد، اما مطابق بررسی‌های به عمل آمده این هدف نه فقط محقق نشده و بسیاری از مشمولان واقعی از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند بلکه در عوض سهام عدالت به جای فقرا به طیف وسیعی از ثروتمندان داده شده است.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد. وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار