تکلیف گرانی بنزین مشخص شد +جزییات

وزیر نفت با بیان اینکه بحث افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست، گفت: خبر جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران را نیز تکذیب می‌کنم.

تکلیف گرانی بنزین مشخص شد +جزییات

به گزارش زنهار؛ جواد اوجی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در برخی از استان‌ها صحت دارد یا خیر و آیا قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند؟ گفت: من امروز اعلام می‌کنم به هیچ عنوان نه تنها بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و این مساله در دستور کار دولت قرار ندارد، بلکه خبر منتشر شده در فضای مجازی و جامعه مبنی بر جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران را کاملا تکذیب می‌کنم و در این مورد هم چیزی در دستور کار وزارت نفت و دولت قرار ندارد.

 اوجی همچنین در حاشیه دیدار با شاهین عبدالرحمان معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان در نفت و گاز گفت: در بحث دیپلماسی انرژی وزارت نفت خوشبختانه طی این ده ماه اقدامات خوبی را با تعامل با کشور‌های منطقه و فرا منطقه‌ای انجام داده است و نمونه بارز آن تامل با کشور‌های آمریکای لاتین است.

اوجی ادامه داد: در حال حاضر کشورمان، با کشور‌های آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا در بحث صادرات نفت، میعانات، سایر فرآورده‌های نفتی، تامین سوخت و همچنین استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های این کشور ها، صدور خدمات فنی و مهندسی تعاملات سازنده و مثبت و برد - بردی را دارد.

وزیر نفت ادامه داد: ونزوئلا تقریبا 20 درصد ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد و در بحث توسعه میادین نفتی دراین کشور ما تقریبا صدور خدمات فنی و مهندسی خود را آغاز کرده ایم و این موضوع با استفاده از توانمندی‌های فنی و مهندسی نیرو‌های توانمند وزارت نفت در حال انجام است.

اوجی با اشاره به تحویل اولین نفتکش ایرانی به کشور ونزوئلا گفت: دیروز اولین کشتی ایرانی را تحویل ونزوئلا دادیم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است، در آینده دو کشتی دیگر را تحویل کشور دوست و برادر ونزوئلا دهیم.

وزیر نفت در ادامه به بحث تحریم‌ها هم اشاره و تاکید کرد: اتفاقات ده ماه اخیر و دیپلماسی انرژی ایران با کشور‌های منطقه و فرا منطقه‌ای نشان می‌دهد که تحریم‌های ظالمانه در مقابل جمهوری اسلامی ایران بی اثر بوده و ذره‌ای وقفه در تولید و صادرات نفت وفرآورده‌های نفتی کشورمان ایجاد نکرده است، جهان این موضوع را به خوبی می‌داند که کشورمان با داشتن اولین کشور ذخایر نفت و گاز در مجموع، توانایی تامین بخش بزرگی از نیاز به این انرژی را برای مردمان دنیا دارد و این موضوع را مجدد در اجلاس هفته گذشته باکو در حضور نمایندگان و وزرای انرژی کشور‌های اروپایی هم مطرح کردیم و بار دیگر به عنوان وزیر نفت ایران اعلام می‌کنیم به دنیا که کشور ایران آمادگی دارد تا نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی کشور‌های دنیا را تامین کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار