زمان تحویل اولین سری واحد‌های نهضت ملی مسکن مشخص شد

رییس بنیاد مسکن گفت: فاز نخست پروژه‌های مسکن نهضت ملی در استان قم، با شروع نیمه دوم امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.

زمان تحویل اولین سری واحد‌های نهضت ملی مسکن مشخص شد

به گزارش زنهار، رییس بنیاد مسکن از تحویل اولین سری واحد‌های نهضت ملی مسکن در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: پیمانکاران چاره‌ای جز پایبندی به تعهدات ندارند.

تسنیم نوشت، اکبر نیکزاد اظهار کرد: پیمانکاران پروژه‌های مسکونی ناچارند تعهدات خود را به سرعت تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهند، چرا که با افزایش قیمت نهاده‌های تولید، صرفه اقتصادی آنها کاهش خواهد یافت. بنابر این تلاش می‌کنند با سرعت پروژه‌های خود را بسازند.

وی افزود: فاز نخست پروژه‌های مسکن نهضت ملی در استان قم که اجرای آن به بنیادمسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، با شروع نیمه دوم امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود. همچنین در استان‌های های هرمزگان، اصفهان و آذربایجان شرقی فاز نخست طرح‌های نهضت ملی مسکن ظرف نیمه دوم امسال تکمیل خواهند شد.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک

وی تصریح کرد: امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک ساخته می‌شود، علاوه بر این ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین را با کمک بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد مسکونی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) در دست اجرا داریم که از سرعت اجرای بالایی بر خوردارند. مساحت هر یک از واحدهای در حال ساخت بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی متمم بازسازی واحدهای مسکونی بندر امام خمینی، اندیکای خوزستان و چهارمحال بختیاری ظرف سه روز آینده تأمین خواهد شد و بازسازی این پروژه‌ها سرعت خواهند گرفت.

وی گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن و با همکاری دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی، هم اینک قیمت زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی رایگان شده و سازمان نظام مهندسی بابت خدمات خود در ساخت این واحدها تا ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد.

از سوی دیگر پروژه‌های مذکور برای کسب مجوز ساخت از شهرداری‌ها تا ۳۰ درصد و در برخی مناطق تا ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند.

افزایش وام‌های نوسازی از اوایل تیر اجرایی می‌شود

رییس بنیاد مسکن یادآور شد: همچنین برنامه افزایش وام نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که به دلیل برخی مخالفت‌ها در دولت به تعویق افتاده بود، به دستور رئیس جمهور و تاکید رئیس دفتر وی به دستگاه‌های مسئول اجرایی شده و حداکثر از اول تیر پرداخت وام‌های جدید آغاز می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: رئیس جمهور در نشست اخیر خود با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی دستور داد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد و با تضامین سفته زنجیره ای سه نفره هرچه سریعتر پراخت شود که سازمان برنامه و بودجه نیز موافقت کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار