اعتراض بازنشستگان به حقوقشان جواب داد!/ بازنگری در مصوبه اقزایش حقوق

محمد کعب‌عمیر به دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگانی از کانون‌های مختلف بازنشستگان و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در این نشست به صورت ویژه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بررسی شد.

اعتراض بازنشستگان به حقوقشان جواب داد!/ بازنگری در مصوبه اقزایش حقوق

به گزارش زنهار، وی گفت: به موجب مصوبه مورخ ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳، سازمان تأمین اجتماعی، سازمانی غیردولتی بوده و جزو مؤسسات و نهادهای عمومی و غیردولتی و موضوع تبصره ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سایر سطوح باید بر اساس هزینه‌های زندگی ماده ۹۶ تأمین اجتماعی صورت گیرد که هیئت وزیران این ماده را نقض کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش حقوق باید بر اساس مصوب شورای عالی کار ۳۸ درصد باشد که این مورد هم نقض شده است.

کعب عمیر تصریح کرد: علاوه بر این ماده ۹ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مبنی بر عدالت بیمه‌ای نیز نقض شده و در اقدامی عجیب‌تر شاهد حذف ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی بوده‌ایم که موضوع آن افزایش سایر سطوح مستمری بگیران بوده که با تصمیم اخیر هیئت وزیران نقض شده است.

کعب عمیر در حمایت از بازنشستگان اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس به طور محکم، قاطع و همسو با صدای مطالبه صنفی بازنشستگان ورود کرده و از وزیر و هیئت وزیران خواستار عمل به قوانین تأمین اجتماعی بویژه ماده ۹۶ تأمین اجتماعی شد.

رئیس صندوق بازنشستگی مجلس تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سایر سطوح باید براساس هزینه‌های زندگی ماده ۹۶ تأمین اجتماعی صورت گیرد که هیات وزیران این ماده را نقض کرده که معتقد هستیم این مصوبه مورد بازنگری قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار