این 5 خودرو بدون قرعه‌کشی به فروش می رسند

وزارت صمت تاکید کرده است که تا آخر شهریورماه نیز تقریبا ۵۰ مدل فروش خودرو از دایره قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خارج می‌شود.

این 5 خودرو بدون قرعه‌کشی به فروش می رسند

به گزارش زنهار، حذف برخی خودروها از سامانه قرعه‌کشی در هفته جاری کلید خواهد خورد. وزارت صمت روز گذشته جدول زمانی برای بازگشت فروش عادی برخی خودروها را اعلام کرد.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، طبق این جدول از ۲۵ خرداد خودروهای شاهین، ساینا، ساینا اس، کوئیک اس و کوئیک آر در قالب‌های طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت، بدون قرعه‌کشی و از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه خواهد شد.

وزارت صمت همچنین تاکید کرده است که تا آخر شهریورماه نیز تقریبا ۵۰ مدل فروش خودرو از دایره قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خارج می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت از عرضه پنج مدل خودرو بدون قرعه‌کشی از ۲۵ خردادماه سال جاری خبر داد. آن‌طور که امید قالیباف در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده، وزارت صمت آمادگی دارد برخی از خودروها از جمله شاهین، کوییک اس، کوییک ‌آر، ساینا اس و ساینا را بدون برگزاری قرعه‌کشی برای تمامی طرح‌های فروش (فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید) از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به متقاضیان واگذار کند.

سخنگوی وزارت صمت همچنین از برگزاری ۵۰ مدل فروش خودرو بدون قرعه‌کشی در سامانه یاد‌شده تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

با توجه به اظهارات قالیباف به نظر می‌رسد وزارت صمت در مسیر حذف قرعه‌کشی برای عرضه خودرو قرار دارد. اواخر سال گذشته رضا فاطمی‌امین وزیر صمت وعده داد در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی از طرح‌های فروش شرکت‌های خودروساز حذف خواهد شد. اظهارات وزیر صمت سبب شد متقاضیان با شروع سال جاری منتظر عرضه خودرو بدون قرعه‌کشی باشند.

این در شرایطی است که نه‌تنها لاتاری خودرو در ۱۴۰۱ حذف نشد بلکه محصولات بخش خصوصی نیز در سیستم قرعه‌کشی جای گرفت. بر این اساس در ابتدای سال جاری موجی از انتقادات در راستای عملکرد وزیر صمت در تداوم قرعه‌کشی به راه افتاد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار