ماجرای بنزین 90 هزار تومانی چیست؟ +جزییات

داده ها نشان می دهد که هزینه بنزین در برخی کشورهای جهان که یارانه به سوخت نمی دهند مانند کشور هلند به بیش از ۲.۵۵ یورو در هر لیتر و 90 هزار تومان رسیده است.

ماجرای بنزین 90 هزار تومانی چیست؟ +جزییات

به گزارش زنهار؛ بر اساس اطلاعات موسسه UnitedConsumers، قیمت بنزین در در پمپ بنزین های هلند به دلیل افزایش قیمت نفت خام به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده است.

آمار نشان می دهد که قیمت یک لیتر بنزین در خرده فروشی اکنون ۲.۵۰ یورو شده و در برخی پمپ ها حتی اندکی بالاتر هم رفته است. (حدود ۹۰ هزار تومان)

قیمت گازوئیل نیز در هلند افزایش یافته و به طور میانگین ​​به ۲.۲۲ یورو در هر لیتر رسیده است. (نزدیک ۸۰ هزار تومان در هر لیتر)

این افزایش بهای سوخت به افزایش قیمت نفت نسبت داده می شود زیرا بیان می گردد که قیمت نفت برنت در روز جمعه به ۱۲۲ دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان می گویند تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ تأثیر قابل توجهی بر میزان هزینه پرداخت شده از سوی رانندگان هلندی در پمپ بنزین خواهد داشت. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بنزین در ماه‌های آینده بیشتر افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت نفت، گاز و برق، شهروندان اروپا و شرکت های این قاره را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس آمار هلند (CBS) تورم سالانه در هلند در ماه می ۱۰.۲ درصد بود. اگرچه در ماه قبل نرخ تورم ۱۱.۲ درصد بود اما به اعتقاد کارشناسان تورم همچنان به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی بالا است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار