مرغ ارزان شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: از ۱۵ روز پیش تاکنون بازارگاه قیمت نهاده‌های مرغداران را با قیمت جدید عرضه می‌کند یعنی قیمت نهاده‌های دامی را به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، با ارز نیمایی محاسبه می‌کند و همین موضوع قیمت تمام شده مرغ را به شدت بالا می‌برد، زیرا قیمت نهاده‌ها چند برابر شده است.

مرغ ارزان شد

به گزارش زنهار، بررسی‌های میدانی اقتصاد ۲۴ از بازار مرغ نشان می‌دهد روز یکشنبه قیمت هر کیلو مرغ گرم در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بین ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان متغیر است؛ این در حالی است قیمت مصوب مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان است یعنی هم اینک قیمت این کالا هر کیلو ۱۵ هزار تومان زیر قیمت مصوب فروش می‌رود.

مرغ ارزان شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در همین رابطه  گفت: مرغ به میزان زیادی تولید می‌شود، اما قیمت مرغ برای مصرف کننده پرنوسان و پایین‌تر از قیمت تنظیم بازار است و به قیمت مصوب تنظیم بازار نمی‌رسد و همچنان مرغداران با زیان، مرغشان را عرضه می‌کنند.محمد یوسفی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده مرغ، مردم آن را خریداری نمی‌کنند، ادامه داد: مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند و همچنین به قیمت‌های جدید عادت نکرده اند.

قیمت نهاده‌های دامی چند برابر شده است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: از ۱۵ روز پیش تاکنون بازارگاه قیمت نهاده‌های مرغداران را با قیمت جدید عرضه می‌کند یعنی قیمت نهاده‌های دامی را به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، با ارز نیمایی محاسبه می‌کند و همین موضوع قیمت تمام شده مرغ را به شدت بالا می‌برد، زیرا قیمت نهاده‌ها چند برابر شده است.یوسفی ادامه داد: مردم، مرغ به قیمت مصوب را نمی‌خرند قدرت خریدشان تکافو نمی‌کند یا عادت ندارند. البته دولت هم برای حمایت از مرغداران و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت، دارد مقداری مرغ ذخیره سازی می‌کند، ولی این مقدار، اینقدری نیست که بتواند بازار را به تعادل برساند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: پرورش مرغ با قیمت‌های جدید صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد؛ بنابراین مرغدار هم به تدریج عقب نشینی می‌کند و این باعث شده که قیمت جوجه یک روزه به شدت کاهش پیدا کند.یوسفی در مورد فیلم معدوم کردن جوجه‌ها در اردبیل گفت: اگر چنین چیزی باشد به خاطر زیانی است که تولیدکنندگان جوجه یک روزه متحمل می‌شوند و زیان اینقدر زیاد است که این کار را می‌کنند.

جوجه یک روزه از ۱۰ هزار تومان به ۲۵۰۰ تومان رسید

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در مورد پیش بینی بازار مرغ در ماه‌های آینده گفت: تا دو، سه ماه آینده بازار مرغ وضعیت کنونی را دارد و بعد برعکس خواهد شد. امروز واحدهای تولیدکننده جوجه یک روزه با زیان تولید می‌کنند. واحد تولیدکننده جوجه یک روزه نمی‌نشیند و تماشا کند که زیان بدهد، بلکه چاره‌ای جز کاهش تولید ندارد یا اینکه خرید تضمینی از او کنن. زمانی که تولید جوجه یک روزه کم شود مرغ به تدریج کم می‌شود و وقتی تولید مرغ کم شد قیمت آن بالا می‌رود.یوسفی ادامه داد: قیمت جوجه یک روزه در حال حاضر بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است؛ در صورتی که قیمت جوجه یک روزه تا چند وقت پیش به ۱۰ هزار تومان هم رسیده بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار