یارانه جدید دولت به چه کسانی می‌رسد؟

مبلغ یارانه دستمزد برای نیرو‌های کار جذب شده در سال جاری رقمی با توجه به افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۱، معادل یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود.

یارانه جدید دولت به چه کسانی می‌رسد؟

به گزارش زنهار؛ این روز‌ها خبر‌هایی از یارانه دستمزد می‌شنویم که جسته و گریخته در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود. اما آیا این یارانه به شما هم تعلق می‌گیرد؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید یارانه دستمزد چیست و آیا شامل حال شما هم می‌شود یا خیر.

طرح یارانه دستمزد مخصوص فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال برنامه ریزی شده است. بنا بر این طرح، ۳۰ درصد از حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار برای نیروی کار متناسب با سال اجرای طرح است که به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند، پرداخت می‌شود.

در نتیجه، با توجه به افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۱، مبلغ یارانه دستمزد برای نیرو‌های کار جذب شده در سال جاری رقمی معادل یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود.

وزارت کار، به عنوان یکی از سیاست­های فعال بازار کار، هدف از طرح پرداخت یارانه دستمزد و تدوین و اجرایی کردن آن را موارد زیر اعلام کرده است:

-تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­های خرد، کوچک و متوسط

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار