قیمت اوراق مسکن برای مجردها اعلام شد

چند هفته پیش اعلام شد که قرار است وام مسکن جوانان دو میلیارد تومان شود، این افزایش مبلغ وام قیمت اوراق تسه یا همان اوراق مسکن را گران کرد و مبلغ این اوراق به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت اوراق مسکن برای مجردها اعلام شد

به گزارش زنهار؛ قیمت اوراق تسهیلات مسکن در شش ماه گذشته روند نوسانی و اغلب افزایشی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر قیمت اوراق تسه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۳٫۵۹ درصدی به ۱۰۶ هزار تومان رسید.

چند هفته پیش بود که وام جوانان افزایش یافت و به دو میلیارد تومان رسید. این افزایش مبلغ وام باعث شد که میزان خرید اوراق تسه افزایش یابد. با افزایش خرید اوراق، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

در برخی از مناطق کشور بازار مسکن در رکود کامل است و با افزایش مبلغ وام مسکن، این بازار رونق پیدا می‌کند و از سوی دیگر میزان معاملات و قیمت اوراق تسه در بورس افزایش پیدا می‌کند.

کارشناسان عقیده دارند که علت افزایش قیمت اوراق مسکن، افزایش مبلغ وام است و احتمالا قیمت تسه تا پایان سال به محدوده ۱۲۰ هزار تومان برسد.

قیمت اوراق برای مجرد و متاهل‌ها چقدر است؟

مجردهای تهرانی می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. در نتیجه برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن بخرند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ تومانی، ۴۰ میلیون و ۹۲۰هزار تومان می‌شود. با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۶ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۷ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۶ میلیون و ۳۶۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف تسهیلات برای شهرهای دیگر نیز مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۲ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۶۵ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار