بورس دوباره جان گرفت

بورس تهران امروز بار دیگر به روند صعودی بازگشت و توانست باز هم دل سهامداران را نسبت به آینده بازار سهام و سرمایه گذاری پرسود در این حوزه قرص کند. رشد بیش از یک درصدی شاخص کل باعث شد تا شاخص از لبه پرتگاه و سقوط به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نجات یافته و بار دیگر برای نزدیک شدن به کانال بالاتر به مسیر خود ادامه دهد.

بورس دوباره جان گرفت

به گزارش زنهار؛ شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با رشد ۱۵هزار واحدی معاملات را به پایان برد. رشد ۱۵هزار و ۵۲۶واحدی (بیش از یک درصد) بورس باعث شد شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۲هزار واحدی قرار گرفته و بار دیگر فاصله خود با لبه پرتگاه به کانال پایینتر را افزایش دهد.

شاخص‌ هم‌وزن نیز با رشدی ۱.۱۸ درصدی همراه شده و به محدوده ۴۱۰ هزار واحدی برگشت که از تاریخ بیستم مهرماه ۱۴۰۰ تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

نکته امیدوارکننده دیگر در بورس تهران نیز جهش قابل توجه ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس بود که با رشدی بیش از یک هزار میلیارد تومانی به ۶هزار و ۲۲۰میلیارد تومان رسید که می‌تواند به عنوان خبر خوبی برای سهامداران تلقی شود.

همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین اتفاقاتی که در بورس رخ داده و زمینه ساز تقویت امید در دل سهامداران بورسی شده، جهش بیش از یکهزار میلیارد تومانی ارزش معاملات است که به عنوان شاخصی برای سنجش وضعیت بازار همواره مورد توجه تحلیلگران بوده است.

با نگاهی به مسیر حرکت نقدینگی در بازار می‌توان به روشنی خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به عرصه معاملات بازار را مشاهده کرد که از سوی اغلب کارشناسان به عنوان سیگنالی از تقویت اعتماد به بورس از سوی فعالان بازار تلقی شده است.

البته اتفاق مثبت دیگری هم که در بازار رخ داده رشد ادامه‌دار شاخص هم‌وزن در روزهای اخیر است که حالا با ورود این شاخص به محدوده ۴۱۰ هزار واحدی که از ۲۰ مهرماه سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است می‌توان گفت که شرایط بازار در موقعیتی به مراتب مناسب‌تر از آنچه در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار