واردات خودرو از این تاریخ آزار می‌شود؟

مهلت زمانی مصوبه سران قوا مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

واردات خودرو از این تاریخ آزار می‌شود؟

به گزارش زنهار؛ جدال برای  از سرگیری واردات خودرو همچنان ادامه دارد و مشخص نیست در نهایت واردات خودرو به چه سمت و سویی می رود. از یک طرف دولت و مجلس به دنبال از سرگیری واردات خودرو به کشور هستند از طرف دیگر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به عنوان مخالف واردات یک تنه جلوی ورود خودرو به کشور را گرفته است.

برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقدند مخالفت هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام تنها در چهارچوب مصوبات مجلس معنا دارد و چنانچه دولت قصد داشته باشد قفل را از در ورود خودرو به کشور بردارد، دیگر هیات عالی نظارت نمی تواند جلوی این اقدام دولت را بگیرد.

هر چند صحبت های چند روز پیش منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزیر صمت تا حدودی بر ابهامات از سرگیری واردات خودرو افزود. معاون وزیر صمت گفت نگاه وزارت صمت به واردات خودرو برای تنظیم بازار مثبت است و با توجه به این‌که مجری این موضوع وزارت صمت است، هر زمان نهادهای بالادستی اجازه دهند کار را اجرایی خواهیم کرد.

صحبت های منطقی نشان می دهد سیاست گذار خودرویی هم به نوعی بلاتکلیف است با این حال حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو به خبرگزاری خانه ملت گفت مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد با انقضای این مصوبه شرایط ورود خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو ، باز خواهد شد.

استدلال فیروزی درباره از سرگیری واردات خودرو به کشور در پایان اردیبهشت ماه این است که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو در کشور وجود ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع دلیل ممنوعیت ورود خودرو به کشور در سال 97 را مدیریت بازار ارز و کمبود منابع ارزی عنوان کرد. به اعتقاد این نمابنده مجلس بهتر بود با سازوکارهایی مانند واردات با ارز منشا خارجی، نیاز بازار تا حدودی تامین و تعادل عرضه و تقاضا ایجاد می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کلاس خودروهای وارداتی باید به گونه‌ای باشد که مردم عادی نیز توانایی خرید این خودروها را داشته باشند.

فیروزی واردات را لازمه تنظیم بازار دانست و  گفت با واردات، خودروسازان نیز ملزم می‌شوند که کیفیت خودروهای تولیدی را ارتقا دهند همچنین زمینه انتقال تکنولوژی‌های مربوط به تولید خودروهای به روز و باکیفیت فراهم می‌شود.

منبع: خبر انلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار