دولت کم آورد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه تخصیصی کشور پاسخگوی خلأ کشور در حوزه عمرانی نیست.

دولت کم آورد؟

به گزارش زنهار، رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کمبود بودجه در بخش عمرانی کشور، اظهار کرد: بودجه این بخش بر اساس درآمدهای کشور در نظر گرفته می‌شود، اما با توجه به اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی مورد نیاز و نیمه تمام زیاد است بودجه در نظر گفته شده برای بخش عمرانی به هیچ وجه کافی نیست و در کل درآمدهای دولت و بودجه فعلی کفاف مجموعه امور عمرانی را نمی‌دهد.

وی افزود: لازمه اختصاص بودجه بیشتر به بخش عمرانی این است که شرایط اقتصادی کشور جهش داشته باشد. اعتبارات فعلی در این شرایط قابل قبول نیست تا بتوان به وسیله آن خلأ کشور در حوزه عمرانی را مرتفع کند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: یکی از دلایل مهم کمبود اعتبارات، تحریم‌های ظالمانه بوده که به اقتصاد کشور ضربات زیادی وارد کرده است. البته رکود به وجود آمده ناشی از کرونا در بخش اقتصاد کشور از عوامل دیگر کمبود اعتبارات است.

فیروزی ادامه داد: برای حل این مشکلات باید به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید بهای بیشتری دهیم، چراکه این عوامل سبب افزایش سرمایه ملی می‌شود. مجلس وظیفه قانون‌گذاری در کشور را دارد و قدرت اجرایی ندارد، بنابراین تنها می‌تواند قانون مورد نیاز دستگاه‌های دولتی را بر اساس درخواست‌های دولت تصویب کند. پس اگر خلأ قانونی در جایی وجود دارد مجلس می‌تواند این قوانین را تسهیل کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار