قیمت گوشی اوج گرفت/ ارزان‌ترین موبایل در بازار چند؟

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد با اشاره به اینکه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار متوقف شده، گفت: طی چند هفته گذشته گوشی‌های پرچمدار و بالای ۶۰۰ دلار حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشت.

قیمت گوشی اوج گرفت/ ارزان‌ترین موبایل در بازار چند؟

به گزارش زنهار؛ افشین اکبری حداد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کنونی بازار موبایل اظهار کرد: هم‌اکنون در بازار موبایل با ۲ چالش مواجه هستیم. از ابتدای سال جاری محاسبه حقوق عوارض باید بر اساس نرخ ETS صورت گیرد. نرخ ETS یعنی میانگین ارزهای موجود که در حال حاضر برابر با ۲۳ دلار است. از طرفی موضوع تهاتر ارز خشکبار با موبایل نیز چالش‌های زیادی را به وجود آورد.

وی افزود: قرار بر این بود که از ابتدای سال جاری تامین ارز گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از طریق سامانه نیما صورت نگیرد و با ارز خشکبار تهاتر شود که این ارز هم تنها از صرافی‌های منتخب بانک‌های دولتی قابل تامین است. با اجرایی نشدن این طرح در حال حاضر واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار متوقف شده است.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد با اشاره به راکد بودن وضعیت بازار موبایل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بازار موبایل در وضعیت راکد قرار دارد و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. همچنین تصمیم تهاتر ارز خشکبار با موبایل اثرات شدیدی خواهد داشت. طرح تهاتر ارز خشکبار با موبایل به دلیل طلب کردن ارز بالاتر از نرخ آزاد از سوی صادرکنندگان خشکبار صورت نگرفت. در صورت اجرایی نشدن این تصمیم با کاهش قیمت در بازار موبایل و در صورت اجرایی شدن این تصمیم با افزایش پنج درصدی در قیمت گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار و افزایش ۱۰ درصدی در گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار روبه‌رو خواهیم بود.

اکبری حداد تصریح کرد: علت این افزایش قیمت بلاتکلیفی سفارش‌های ثبت شده و ثبت نشدن سفارش از شروع سال جاری در این نوع موبایل‌هاست. بنابراین کاهش موجودی این برندها و به طور خاص برند آیفون در بازار باعث افزایش قیمت موبایل شد.

وی ادامه داد: موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار شامل تمام مدل‌های آیفون و گوشی‌های پرچم‌دار برند سامسونگ و شیائومی با قیمت بالای ۱۵ میلیون تومان می‌شود.

انتهای پیام

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار