هشدار؛ فعلا برنج نخرید

مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی آمل با بیان اینکه التهاب بازار برنج به زودی فروکش می کند، اعلام کرد: به مردم توصیه می شود برنج کهنه انبارها را نخرند زیرا برنج سال جدید با قیمت های مناسب تری به بازار می آید.

هشدار؛ فعلا برنج نخرید

به گزارش زنهار؛ سید اسماعیل یزدان‌پناه، مدیر عامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی آمل به مردم توصیه کرده است که برنج کهنه نخرند زیرا زمان برداشت برنج های سال جدید نزدیک است و به قیمت های پایین تری عرضه خواهد شد.

صحبت های این مسئول بیشتر به دلیل انبار کردن برنج از سوی محتکران مربوط می شود که در روزهای گذشته، قیمت ها را بی دلیل افزایش داده اند در صورتی که مردم خرید خود را کمتر کنند، قیمت ها پایین می آید و هدف محتکران و سودجویان هم محقق نخواهد شد.

بر اساس گزارش از بازار قیمت برنج طارم در بازار از کیلویی ۸۴ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رود این در حالی است که این برنج ها کیلویی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است، یعنی حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان هر کیلو برنج حباب قیمت دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته در برنامه صدا و سیما ضمن اینکه علت افزایش قیمت برنج را احتکار از سوی برخی سودجویان مربوط دانست از طرحی خبر داد که معتقد است تا یک هفته آینده می‌تواند قیمت‌ها را در بازار به نرخ‌های قبلی برگرداند.

بر اساس این طرح «تا پایان ماه مبارک رمضان به همه واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور دستور داده شده چنانچه بازرسان با محتکران و گرانفروشان روبه‌رو شوند، علاوه بر برخورد جدی با آنها به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور رای معرفی می شوند.

مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی آمل همچنین از فراوانی برنج در انبارها خبر داد و گفت: برنج تنظیم بازاری هم به مراکز توزیع تحویل داده ایم و هیچ مشکلی از نظر تامین نیست و التهاب قیمت های به زودی فروکش می کند./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار