قیمت طلا ریزش کرد

دیروز قیمت هر اونس طلا در معاملات بازارهای جهانی در حدود 0.25 درصد کاهش یافت تا هفته را در نزدیکی مرز 1970 دلاری به پایان برساند.

قیمت طلا ریزش کرد

به گزارش زنهار؛ با اینکه کمی از قیمت طلا در روز جمعه کم شد اما در هفته ای که گذشت فلز زرد نزدیک به 1.5 درصد به سرمایه گذاران سود رساند. این دومین هفته پیاپی است که طلا بازدهی هفتگی بالای یک درصد را به ثبت می رساند. با اینکه در روزهای اخیر شاخص دلار و همچنین نرخ اوراق قرضه در آمریکا به دلیل چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داشت، اما زور عوامل افزایشی در بازار طلا به عوامل کاهشی چربید؛ عوامل افزایشی مانند افزایش نرخ تورم و همچنین جنگ در اوکراین که تقاضا برای پناه گاه امن سرمایه را افزایش می دهد.

در حالی که بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو در حال انجام اقدامات انقباضی برای مقابله با تورم کنونی هستند، بانک مرکزی اروپا در روز جمعه اعلام کرد که به برنامه های خود برای کاهش اقدامات حمایتی در دوره کرونا پایبند است. موضعی که نسبت به بانک های مرکزی دیگر کمتر انقباضی است. موضعی که می تواند سبب ریزش قیمت طلا شود. دلیل اصلی این اتفاق از کانال دلار اتفاق می افتد که به دلیل انبساطی بودن سیاست های پولی در حوزه یورو می تواند افزایش ارزش داشته باشد و این موضوع همواره به کاهش تقاضا برای طلا منجر می شود.

یکی دیگر از اتفاقاتی که فشار کاهشی به قیمت طلا وارد می کند احتمال بالای افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می فدرال رزرو است. جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو نیویورک در گفتگویی اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا با توجه به وضعیت کنونی باید افزایش نیم درصدی نرخ را در نشست بعدی لحاظ کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار