باز هم در تابستان برق ها قطع می‌شوند؟

مدیرعامل توانیرگفت: صنعت برق برنامه‌های پیش‌رو برای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را به شکل منسجم و ویژه‌ای در دست پیگیری و اقدام دارد.

باز هم در تابستان برق ها قطع می‌شوند؟

به گزارش زنهار از وزارت نیرو آرش کردی گفت: صنعت برق برنامه‌های پیش‌رو برای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را به شکل منسجم و ویژه‌ای در دست پیگیری و اقدام دارد.

 

وی ادامه داد: همه بخش‌های صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع، برنامه‌ها را به شکل مدون از ماه‌ها قبل تدوین و عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده‌اند.

 

مدیرعامل توانیر افزود: یکی از بزرگترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال نسبت به سال‌های گذشته، اجرای آنها با محوریت هوشمند سازی و کنترل پذیری مصارف است.

 

کردی گفت: هوشمند سازی عمده بارها به جهت قرائت و از لحاظ کنترل در دست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزیی ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بارهای مصرفی شبکه برق در تابستان امسال، قابل رصد و پایش دقیق خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هوشمند سازی و کنترل بارهای مصرفی به این معنا نیست که رصد در سایر بخش‌ها صورت نمی‌گیرد.

 

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: رصد هوشمند به این معناست که اگر مصارف از حدودی که تعیین می‌شود افزایش یابد، دچار محدودیت‌هایی خواهند شد و این محدودیت‌ها آنها را سوق می‌دهد که مصرف خود را در سطوحی که تعیین می‌شود، مدیریت کنند و این بخش مهمترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال با سال‌های گذشته خواهد بود.

 

کردی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین برق در زمستان ۱۴۰۰ گفت: در زمستان ۱۴۰۰ قابلیت خوبی به لحاظ جلوگیری از خاموشی و مدیریت محدودیت‌ها ناشی از سوخت ایجاد شد که این موضوع پتانسیل‌های مناسبی که برای کنترل مصرف و موضوع‌های مربوط به کاهش خاموشی‌ها یا محدودیت‌ها وجود دارد را به اثبات رساند.

 

وی با اشاره به وضعیت تأمین برق در ایام نوروز گفت: صنعت برق از ابتدای نوروز تعطیلی نداشت و از آغازین روزهای سال جدید، جلسه‌های مداومی با شرکت‌ها تشکیل و با ۱۵ شرکت توزیع برق سراسر کشور نشست‌های کاری فشرده‌ای برای بررسی و تدوین دقیق برنامه‌های پیک بار ۱۴۰۱ برگزار کرد.

 

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در این جلسه‌ها تفاهم‌های لازم صورت گرفت تا بتوان با وضعیت مناسبی بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور، مصرف را هوشمندانه مدیریت کرد.

 

منبع : مهر

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار