فوری؛ یک راه جدید و آسان برای وام گرفتن+جزئیات

سهامداران عدالت، دارندگان ETFها و صاحبان اوراق بدهی می‌توانند در سال جاری از شبکه بانکی وام دریافت کنند.

فوری؛ یک راه جدید و آسان برای وام گرفتن+جزئیات

به گزارش زنهار، اواسط اسفندماه سال ١۴٠٠ بود که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سهامداران عدالت، صاحبان ETF و همچنین اوراق بدهی می‌توانند از اولین ماه سال ١۴٠١ اقدام به دریافت وام کنند. بر این اساس، صاحبان اوراق بهادار می‌توانند از این طریق و با وثیقه قرار دادن اوراق خود و بدون نیاز به ضمانت دیگری، از شبکه بانکی وام دریافت کنند.

 

بنابراین از فروردین ماه سال جاری، اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت،‌ ETF و... پشتوانه توثیق وام‌هایی خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

 

لازم به ذکر است، صاحبان اوراق بهادار که تمایل به دریافت تسهیلات بانکی از طریق وثیقه قرار دادن اوراق تحت مالکیت خود دارند، می‌توانند از هفته‌های ابتدایی امسال جهت دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و خدمات مذکور را دریافت کنند.

 

با وجود اینکه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار این امکان را با توجه به سهامدار شدن طیف گسترده‌ای از شهروندان، گامی در جهت ارتقاء سطح معیشتی مردم ارزیابی کرده و نسبت به تسهیل شدن ارائه تسهیلات بانکی از طریق وثیقه قرار دادن اوراق بهادار در بانک‌ها ابراز امیدواری کرده، اما هنوز جزییات بیشتری در مورد این موضوع اعلام نشده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار