حساب‌های بانکی با این روش تخلیه می‌شوند

کلاهبرداری پیامکی روشی ساده، اما کارآمد برای خالی کردم حساب افراد است. در این روش کلاهبرداران با هک حساب های کاربری اقدام به ارسال پیامک های انبوه کرده که حاوی لینک یک سایت جعلی است. کلاهبردار پس از آنکه در پیامک افراد را به سایت جعلی هدایت کرده، حساب آن ها را خالی می کند. به تازگی کلاهبرداران با ارسال پیامک های با عنوان ریجستری گوشی تلفن همراه، در حال به دام انداختن و فریب مردم برای خالی کردن حسابشان هستند.

حساب‌های بانکی با این روش تخلیه می‌شوند

به گزارش زنهار از اقتصاد آنلاین، هر بار کلاهبرداران روش تازه ای را برای خالی کردن حساب مردم در پیش می گیرند. یکبار با پیامک مربوط به فراخوان های دستگاه های دولتی و بار دیگر تبلیغات فروش با تخفیفات ویژه!

 

کلاهبرداران به خوبی می دانند که برای تحریک مردم به سراغ چه چیزی بروند و چگونه با استفاده از احساساتشان، آنان را به دام بیندازند.

 

چندی پیش نیز، کلاهبرداران پیامکی با استفاده از این روش با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شد را برای شهروندان ارسال کردند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ و نحوه فعالیت آن‌ آگاهی نداشتند و مبلغ عنوان شده در پیامک نیز بسیار ناچیز بود، روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کردند.

 

لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار بود و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کردند.

 

حالا به تازگی به صورت انبوه پیامکی تحت عنوان «رجیستری تلفن همراه » به بسیاری از گوشی ها در حال ارسال است. ریجستری گوشی که برای مردم آشنا است مربوط به سامانه همتا می شود. طرح رجیستری به منظور جلوگیری از وارد شدن دستگا‌های قاچاق و حمایت از وادرات قانونی در حال اجرا است. اجرای این طرح به این معناست که کاربران باید فقط محصولاتی که از طریق مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند را خریداری کنند، در غیر این صورت تلفن همراه آن ها از دریافت خدمات اپراتورهای تلفن همراه حذف می شوند و عملا امکان بقراری ارتباط وجود ندارد. 

 

مردم با حس نگرانی از احتمالا قطع ارتباط تلفن همراه خود در دام این کلاهبرداری می افتند و همان اتفاقی برایشان می افتد که درباره سامانه ثنا قوه قضایی شاهد آن بودیم،یعنی خالی کردن حساب های بانکی از طریق لینک 

 

در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان به صورت انبوه پیامکی با متن « تلفن شما رجیستری نشده به‌ زودی شبکه آن قطع می‌شود» را به کاربران ارسال کرده و آن ها را به لینک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی ، اطلاعات حساب افراد را مورد دستبرد قرار می دهند. در واقع کلاهبرداران، سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌کرده اند که ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه از کاربر سرقت می شود.

 

برای مقابله با کلاهبرداری های پیامکی چه باید کرد؟ 

 

برای مقابله با این روش از کلاهبرداری که به روش پیامکی معروف است، کارشناسان چند راهکار ساده پیشنهاد می کنند.

 

ابتدا باید به خاطر داشته باشید، هیچ پیامکی از سازمان یا سایت رسمی از شماره‌های تلفن همراه شخصی ارسال نمی شود، پس اگر شماره فرستنده پیامک شخصی بود به آن اعتماد نکنید.

 

راهکار دیگر، مراجعه به سایت های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌ها از طریق جستجوی اینترنتی برای حصول اطمینان کامل است.

 

هر یک از سازمان ها و شرکت ها سایت های رسمی دارند و به راحتی امکان ورود به آن ها از طریق جستجوی اینترنتی فراهم است.

 

همچنین توصیه می شود، در صورت برخورد با اینگونه از پیامک ها، بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار