بنزین تمام شد؟/ کاهش چشمگیر صادرات بنزین

صادرات بنزین در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۷۴ درصد کاهش یافت.میزان متوسط صادرات بنزین چند میلیون لیتر در روز است؟

بنزین تمام شد؟/ کاهش چشمگیر صادرات بنزین

به گزارش زنهار از خبرنگاران جوان، براساس آمار‌های گمرک، میزان صادرات بنزین در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ۱ میلیون و ۸۸۸ هزار تن با ارزش ۷۱۵ میلیون دلار رسیده است. وزن و ارزش صادرات بنزین در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۷۴ درصد کمتر بوده یعنی تقریبا یک چهارم شده است.

 

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ۲۵ اسفند امسال گفت: در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۸ میلیون تن بنزین به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن بنزین به ارزش بالغ بر ۸۵۵ میلیارد تومان در رینگ صادراتی بورس انرژی معامله شد. این عرضه هم زمینی و هم دریایی و مقاصد آن برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دیگر بود.

 

نقوی می‌گوید: از خردادماه سال ۱۴۰۰ عرضه بنزین در بورس انرژی صورت نگرفته است. از آنجائی که امکان صادرات بنزین با مازاد مصرف داخلی فراهم می شود، با توجه به افزایش مصرف داخلی و لزوم ذخیره سازی برای پاسخگویی به مصرف داخلی، شرکت ملی پالایش و پخش از عرضه این فراورده نفتی در رینگ صادراتی خودداری کرده است.

 

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در همان زمان میزان متوسط صادرات بنزین را ۲ میلیون لیتر در روز اعلام کرده بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار