رئیسی پا به عرصه واردات خودرو گذاشت!

وزیر صمت با اشاره به کسری ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور گفت: در سال آینده میزان تولید خودرو ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

رئیسی پا به عرصه واردات خودرو گذاشت!

به گزارش زنهار،  سیدرضا فاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پنج تولیدی و صنعتی در دزفول اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ به دلیل تحریم‌ها، درآمدهای ارزی کشور کاهش یافت و از این رو واردات برخی کالاها و اقلام از جمله خودرو ممنوع شد.

وی بابیان اینکه دوره زمانی اجرای مصوبه ممنوعیت واردات کالاهای ممنوعه و خودرو تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، افزود: بعد از پایان این دوره، ممنوعیت واردات برخی از کالاها از جمله خودرو لغو می‌شود؛ بنابراین واردات خودرو از خرداد ماه یک تصمیم قطعی و مصوب شده است و ضمن اینکه از سوی رئیس جمهور این امر نیز اعلام شده است.

وزیر صمت در خصوص برنامه‌های دولت برای کنترل نوسان در بازار خودروهای داخلی عنوان کرد: فاصله بین تولید و تقاضا در بازار خودرو بسیار زیاد است، اکنون ۵۰۰ هزار کسری خودرو در کشور وجود دارد که دو برنامه از قبیل افزایش تولید و واردات خودرو برای رفع این کمبود در دستور کار است.

فاطمی امین تصریح کرد: در سال آینده میزان تولید خودرو در کشور ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم که منجر به تنظیم بازار خودرو می‌شود نیز انجام شده است.

منبع: مهر

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار