کام معلم‌ها هم شیرین می‌شود؟/ دولت فقط بهاین فرهنگیان عیدی می‌دهد

حکم استخدامی معلمان حق‌التدریسی همه‌ی استان‌ها هنوز صادر نشده است و آن‌ها امیدوارند به زودی این اتفاق برای تمام این معلمان بیفتد تا بعد از سال‌ها کار با حقوق پایین وضعیتِ مناسبی پیدا کنند.تکلیف معلمان حق التدریسی روشن می‌شود؟

کام معلم‌ها هم شیرین می‌شود؟/ دولت فقط بهاین فرهنگیان عیدی می‌دهد

به گزارش زنهار از گسترش‌نیوز، بحث میزان عیدی امسال یکی از معضل های اقتصادی دولت در پایان سال است. عیدی هر ساله به یکی از چالشی ترین موارد آخر سال تبدیل می شود . میزان عیدی همیشه موجب نارضایتی افراد به ویژه کارکنان بخش خصوصی است. عیدی هرساله به میزان اندکی افزایش می یابد. در ادامه به آخرین خبر از میزان افزایش عیدی می پردازیم.

به گفته‌ی آن‌ها، حکم استخدامیِ معلمان حق‌التدریسیِ همه‌ی استان‌ها هنوز صادر نشده است و آن‌ها امیدوارند به زودی این اتفاق برای تمام این معلمان بیفتد تا بعد از سال‌ها کار با حقوق پایین وضعیتِ مناسبی پیدا کنند.

برخی از این معلمان البته ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند: قرار بود بعد از آنکه معلمان حکم خود را دریافت کردند حقوق آن‌ها پیمانی شود اما در برخی از استان‌ها مسئولان می‌گویند همان حقوق حق‌التدریسی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

آن‌ها می‌گویند: وزارت آموزش و پروش گفته تاریخ اجرای حکم باید از اول ماه اسفند باشد اما برخی از استان‌ها می‌گویند حکم را از هفدهم می‌زند و حقوق را هم به صورت حق‌التدریسی پرداخت می‌کنند.

گفتنی است؛ معلمان حق‌التدریسی براساس مصوبه‌ی «تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» مصوب سال ۸۸ مجلس و همچنین قانون «الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی» مصوب سال ۹۷ می‌توانند بعد از گذراندنِ دوره‌ی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند.

آنجا که تعداد معلمان حق‌التدریسی زیاد بود و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش صد هزار نفر را نداشت در نتیجه قرار شد این معلمان به سه قسمت تقسیم شوند و در سه مرحله وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و حکم خود را بگیرند. معلمان حق‌التدریسیِ مرحله‌ی سوم معلمانی هستند که بعد از گذراندنِ کلاس‌های آموزشی در موعد مقرر حکم خود را دریافت نکردند و در اعتراض به این وضعیت بارها برای تجمع به تهران آمدند.

اسفند ماه از نظر واریزی، شلوغ‌ترین ماه امسال بود. چرا که عیدی، سود سهام عدالت، دو یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین از جمله واریزی‌های این ماه بودند.

یارانه معیشتی بنزین در روز ۹ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مبلغ این یارانه برای هر خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بود. دومین یارانه نیز یارانه نقدی بود که به مبلغ ۴۵ هزار تومان برای هر نفر در روز ۲۰ اسفند ماه واریز شد.

در این ماه همچنین بسیاری از شاغلین عیدی خود را گرفتند. مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به‌‌ازای هر فررند پرداخت شد.

جدیدترین واریزی نیز به سود سهام عدالت مربوط می‌شود. طی دو روز گذشته سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد. مبلغ این سود برای دارنده سهام ۵۳۲ هزار تومان معادل ۵۷۵ هزار تومان و برای دارنده سهام یک میلیون تومانی نیز یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار