دولت به این شیوه پدرو مادرهای جدید را سورپرایز خواهد کرد!/ بخوانید

دولت امسال برای استان‌هایی که نرخ باروری پایینی دارند، برنامه خاصی در نظر گرفته است. علاوه بر اختصاص وام قرض الحسنه به خانوارهای پرجمعیت سراسر کشور، دولت ملکف است به متولدین سال 1400 به بعد که در استان‌های با نرخ باروری و فرزندآوری کم، سهام اختصاص دهد.

دولت به این شیوه پدرو مادرهای جدید را سورپرایز خواهد کرد!/ بخوانید

به گزارش زنهار، براساس پیشنهاد الحاقی به تبصره 2 ماده واحده، دولت باید به ازای فرزندانی که از آغاز سال 1400 در استان‌هایی با نرخ باروری 2.5 درصد متولد شده‌اند، مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان تا حداکثر هزار و 500 میلیون تومان از محل ردیف 130425 جدول شماره پنجم این قانون را برای سهام اختصاص دهند. این مبلغ صرفا به نام فرزند تازه متولد شده خواهد بود و جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای این منظور باید ساز و کاری اجرایی اعلام شود تا خانواده‌های مشمول طرح چگونگی نحوه خرید را بدانند و انتخاب صندوق و همچنین هزینه‌های مرتبط هم مشخص شود. این ساز و کار به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

اعطای وام برای فرزندآوری!

با توجه به کاهش زاد و ولد در کشور، مجلس دست به کار شده و یک طرح دیگر هم در لایحه بودجه 1401 مطرح کرده است. مبلغ این وام از 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان خواهد بود. در واقع مبلغ این تسهیلات براساس تعداد فرزندان افزایش پیدا می‌کند. بانک مرکزی براساس این مصوبه مجلس موظف شده تا این وام از محل مانده سپرده‌های قرض الحسنه و نیمی از سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، با اولویت نخست تامین کند و به خانوارهای واجد شرایط بپردازد. طبق اطلاعات موجود، تسهیلات فرزندآوری براساس اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با دادن یک سفته یا ارائه ضامن معتبر قابل پرداخت خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار