در روسیه؛

این 200 محصول دیگر صادر نمی‌شوند!

دولت روسیه در تلافی اعمال تحریم‌های گسترده غربی و با هدف ایجاد ثبات در بازار داخل، صادرات بیش‌از ۲۰۰ محصول خود به جز نفت و گاز را متوقف می‌کند.

این 200 محصول دیگر صادر نمی‌شوند!

به گزارش زنهار، روسیه اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی صادرات بیش‌از ۲۰۰ محصول خود از جمله تجهیزات پزشکی و فناوری، خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی را معلق می‌کند. اما نفت، گاز و زغال‌سنگ که اصلی‌ترین راه درآمد دولت این کشور هستند، از این لیست مستثنی می‌شوند.

طبق بیانیه دولت روسیه، این اقدام که همچنین شامل ممنوعیت صادرات تجهیزات برقی، خودروهای ریلی و لکوموتیوها، کانتینرها، توربین‌ها، ماشین‌آلات برش فلزات و سنگ، صفحه‌های ویدئویی، پروژکتورها، کنسول‌ها و تابلو برق‌ها هم می‌شود، برای حفظ ثبات در بازار این کشور لازم است.

در این بیانیه همچنین آمده‌است دولت صادرات انواع الوار و محصولات مرتبط با آن را به کشورهایی که موضع خصمانه در برابر روسیه گرفته‌اند ممنوع می‌کند.

اقتصاد روسیه به‌خاطر تحریم‌های متعدد اعمال‌شده بر بانک‌ها و بانک مرکزی این کشور و همچنین خروج شرکت‌ها یا توقف فروش آن‌ها در کشور به‌دنبال حمله پوتین به اوکراین، روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شود. از شرکت‌های بزرگ نفت گرفته تا سازندگان محصولات مصرفی، اپل و مک‌دونالد همه در حال ترک روسیه هستند.

و حالا مسکو در حال تلافی کردن تحریم‌هایی است که متحدان غربی اعمال کرده‌اند.

اما همان قدر که اروپا نگران تحریم بخش انرژی روسیه است، روسیه هم نگران از دست دادن بزرگ‌ترین راه درآمد خود یعنی انرژی است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نفت خام و گاز طبیعی ۴۳ درصد کل درآمد دولت روسیه را بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ تشکیل داده‌است.

تحریم واردات نفت و گاز روسیه توسط آمریکا مشکلات این کشور را برای فروش نفت خود به خریداران بیشتر می‌کند.

منبع: تسنیم

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار