چه زمانی خودرو بخریم؟/ خودرو در روزهای پایانی اسفند ارزان می‌شود؟

تجارت نیوز نوشت: رئیس‌جمهور اخیرا دستور داده عرضه خودروها در سال آینده باید ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. آیا این دستورات اخیر رئیس قوه مجریه می‌تواند خودرو را در آستانه نوروز ارزان کند؟

به گزارش زنهار، کاهش قیمت دلار در بازار ایران سبب شده که خودروهای ایرانی و خارجی اندکی ارزان شوند. هر چند در آستانه نوروز انتظار می‌رفت قیمت خودروها روند افزایشی داشته باشد اما بازدید سرزده ابراهیم رئیسی از خودروسازان قیمت خودرو را در آخرین معاملات ثابت نگه داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز چهارشنبه ( ۱۱ اسفند ۱۴۰۰) با ثبات نسبی همراه بود. خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ در قیمت ۴۸۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. دنا معمولی به ۳۶۹ میلیون تومان رسید. خودرو تیبا هاچ بک پلاس نیز نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۵ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

حالا عماد جعفری، یک کارشناس بازار خودرو معتقد است با هشت دستور اخیر رئیس جمهور قیمت خودرو در آستانه نوروز کاهش پنج تا ۱۰ درصدی دارد.

او به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به کاهش قیمت دلار خودروهای ایرانی و خارجی ارزان شدند. از سوی دیگر مسکوت ماندن مذاکرات نیز باعث عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران شده است.

خریداران منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند

جعفری توضیح داد: هر چند در آستانه نوروز قرار داریم اما خریداران فعلا منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این‌رو هر چند فروشندگان قیمت خودرو را کاهش دادند اما باز خریداران دست نگه داشتند و کسی تمایل به خرید ندارد.

او بیان کرد: البته دستور اخیر رئیس‌جمهور به خودروسازان مبنی بر افزایش عرضه خودرو به بازار قیمت‌ها را با شوک جدیدی رو به رو می‌کند. هر چند برخی مدعی هستند در شرایط تحریم عرضه خودرو به بازار سخت است اما آنقدر خودروهای تولید شده در انبار خودروسازان دپو شده که با عرضه آن به بازار قیمت آن کاهش قابل توجهی می‌یابد.

پیش‌تر روز چهارشنبه ابراهیم رئیسی در بازدید سرزده از ایران خودرو هشت توصیه به صنعت خودروسازی ارائه کرد که مهمترین آنها افزایش ۵۰ درصدی عرضه خودرو به بازار و همچنین تولید خودروهای بروز و برداشته شدن انحصار و قرعه‌کشی بود. حال باید دید در آینده، بازار خودرو از دستورات رئیس قوه مجریه تاثیر می‌پذیرد یا خیر؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار