بپذیرد هفته آینده سقوط می‌کند؟

طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می ‌رسد تا مشخص شدن وضعیت برجام، معاملات در مسیری تعادلی باقی بماند و در این میان، شاخص کل و شاخص هم وزن همچنان روندی ساید و خنثی خواهند داشت.

بپذیرد هفته آینده سقوط می‌کند؟

به گزارش زنهار، طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می ‌رسد تا مشخص شدن وضعیت برجام، معاملات در مسیری تعادلی باقی بماند و در این میان، شاخص کل و شاخص هم وزن همچنان روندی ساید و خنثی خواهند داشت. در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام، اقبال با صنایع برجامی به ویژه بانکی ‌ها و خودرویی‌ ها خواهد بود. اما اگر اتفاق جدیدی پیرامون مذاکرات برجام رخ دهد، مسیر بازار سرمایه تا حد زیادی تغییر خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود بورس شنبه نیز همانند روزهای گذشته در مسیر تعادلی حرکت کند و تغییر خاصی در معاملات وجود نداشته باشد. اما اگر اخبار جدیدی از مذاکرات برجام مخابره شود، بورس از روند فرسایشی و خنثی خارج خواهد شد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد معاملات کم رمق و بی‌جانی در انتظار معامله‌گران روز شنبه باشد. بازار در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای است و به تبع با مخابره شدن اخبار جدید در روزهای آینده، وضعیت بورس متفاوت خواهد شد.

 

وی افزود: علاوه بر این با رسیدن به پایان سال، معاملات بورس همانند سال ‌های گذشته رونقی ندارد و اغلب سهامداران صرفا نظاره‌گر بوده و دست به معامله نمی‌زنند. بحران اوکراین و عرضه اولیه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از دیگر عواملی است که بازار  این روزها را تحت تاثیر قرار داده و سهامداران را محافظه‌کار کرده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این بین اخباری که از مذاکرات برجام مخابره می‌شود، تنها عاملی است که می‌تواند بورس را از روند فرسایشی و خنثی خارج کند و رونق را به معاملات بازگرداند.

 

وی بیان کرد: انتظار می‌روند روند تعادلی شاخص کل و شاخص هم وزن در روزهای آینده ادامه داشته باشد و تغییر خاصی در روند بازار ایجاد نشود. اما با مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام، مسیر بازار تا حد زیاد مشخص می‌شود و صنایع برجامی ورود نقدینگی خواهند داشت.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار