رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا

رییس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه کشور در بهترین وضعیت ذخایر اسکناس ارزی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات کالا انجام شده است.

تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا

به گزارش زنهار، «علی صالح‌آبادی» در مراسم رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در بهترین زمان ذخایر ارزی به صورت اسکناس قرار داریم.

وی افزود: حجم معاملات بازار متشکل ارزی در سال ۱۴۰۰ برابر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با سال گذشته بین سه تا چهار برابر رشد داشت.

رییس‌کل بانک مرکزی بیان‌داشت: وضعیت بازار ارز در کشور متعادل است و ۲۶ میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه ارز داشتیم.

وی ادامه‌داد: بازار ارز نقش مهمی دارد و تامین اسکناس و حواله در این بازار برای بانک مرکزی مهم است و بانک مرکزی متعهد است بسترهای معاملات در این حوزه را شفاف تر و دسترسی را آسان‌تر کند.

صالح‌آبادی تاکید کرد: شفافیت، دسترسی آسان، برخط بودن و تعادل در بازار ارز و پوشش نیازهای واقعی از اولویت‌های بانک مرکزی است.

وی درخصوص سامانه برخط بازار متشکل ارز، گفت: خوشحالم که به وعده خود عمل کردیم و با راه‌اندازی این سامانه افراد در نقاط مختلف کشور می‌توانند به سامانه مراجعه و درخواست ارزی خود را ثبت کنند.

رییس‌کل بانک مرکزی افزود: انتخاب زمان و مکان دریافت ارز به انتخاب متقاضیان انجام می‌شود و این تکریم متقاضی است و با شروع به کار سامانه افراد در سریع‌ترین زمان ممکن و با شرایط سهل‌تر می‌توانند ارز تهیه کنند، علاوه بر این معاملات از این طریق شفاف خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه فقط برای تامین ارز مسافرتی نیست بلکه سایر مصارف ۲۳ گانه در این سامانه عرضه می‌شود و مشکلی برای تامین ارز وجود ندارد.

صالح‌آبادی بیان‌داشت: این سامانه تنها کانال دسترسی افراد به ارز نیست و افراد می‌توانند به صورت فیزیکی و مراجعه به صرافی‌ها نیز ارز تهیه کنند، اما توصیه می‌کنیم افراد با مراجعه به این سامانه ارز تهیه کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار