از پلتفرم همسایه رونمایی می‌شود

دبیر ستاد سمن‌های شهر تهران گفت: پلتفرم «همسایه» یک اتفاق ویژه است و باید کاری کنیم همه سمن‌ها ما را بشناسند.

از پلتفرم همسایه رونمایی می‌شود

به گزارش زنهار، محمدحسین مولایی، دبیر ستاد سمن‌های شهر تهران در نشست خبری پلتفرم همسایه که در ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: شیوع کرونا باعث تغییر برخی اتفاقات و زیست‌بوم ما شد. روز اول گفتیم شاید در ظاهر ستاد سمن‌ها نتواند کار عملیاتی کند، اما در کنار گروه‌های مختلف هستیم.

دبیر ستاد سمن‌های شهر تهران افزود: پلتفرم «همسایه» یک اتفاق ویژه است و باید کاری کنیم همه NGO ها ما را بشناسند. این پلتفرم کمک می‌کند تا در هر محله‌ فضای متفاوتی ایجاد شود و رونمایی این پلتفرم در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

وی گفت: ما در بخش NGO خلأهایی داریم و این پلتفرم این قابلیت را دارد که به هر NGO یک درگاه دهد و تمام این گروه‌های مردمی به آن دسترسی خواهند داشت.

در ادامه علی کاظمی، مدیر هلدینگ وین بیان کرد: مجموعه ما از سال ۹۰ فعالیت خود را شروع کرد و فعالیت ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد معرفی می‌شود.

کاظمی افزود: نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای این پلتفرم هزینه شده و دغدغه اصلی ما ارتباط مناسب شهروندان با همسایه‌ها است. این پلتفرم بسیار ساده است و فرصتی را برای تمامی سنین ایجاد می‌کند و ۴ فاز را برای آن دیده‌ایم.

وی گفت: در این پلتفرم ۳ نوع خدمات داریم و صندوق‌های توسعه محلی برای شهروندان ایجاد خواهند شد و از بُعد هزینه‌ای، این پلتفرم هزینه خاصی ندارد و یک اتفاق مردمی باقی خواهد ماند.

کاظمی بیان کرد: بعد از پروژه «همسایه» ۱۸ زیر پلتفرم را تا ۱۲ ماه آینده در اختیار مردم قرار خواهیم داد و تلاش داریم هر ۴۵ روز یک به‌روزرسانی را برای پلتفرم همسایه آماده داشته باشیم. همچنین در چند سال اخیر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را در ۱۹ استان کشور ایجاد کردیم.

مدیر هلدینگ وین افزود: دغدغه ما این بود که پلتفرم همسایه به راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد و برای سالمندان و افراد کم توان، پلتفرم‌های جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: برای روز بین‌المللی سمن‌ها برنامه‌ای خواهیم داشت و در انتهای اسفندماه مراسمی را محیا خواهیم کرد تا پلتفرم به صورت عمومی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار