نماینده سابق مجلس اسلامی:

خودروسازان قرارداد نمی بندند

نماینده سابق مجلس اسلامی گفت: این شرکت دانش بنیان ECU ساخته بود؛ از مدیر عامل یکی از شرکت‌های خودروساز تقاضا کردم که از نزدیک نمونه کار‌های آن‌ها را ببیند، اما اقدامی نکرد.

خودروسازان قرارداد نمی بندند

به گزارش زنهار، علیلو می گوید: ۲ ماه پیش، از طرف شرکت دانش بنیانی دعوت شدم تا نمونه کار‌های ساخته شده آن‌ها را از نزدیک ببینم؛ تعدادی جوانِ نخبه کار‌هایی انجام دادند که از ثمره کار آنها، برخی صنایع نظامی و حساس بهره مند می‌شوند.

کامپیوتر خودرو یا ایسیو ( ECU ) از قطعات اصلی در تولید خودروهای انژکتوری است که در گذشته از منابع خارجی تهیه می شد. پس از آخرین دور تحریم های آمریکا خودروسازهای داخلی به فکر طراحی و بومی سازی این قطعه حساس افتادند و خوشبختانه با همکاری دانشگاه های تهران، این پروژه تا حدودی به موفقیت رسیده و در حال حاضر چند قطعه ساز بزرگ داخل کشور،  به قابلیت تولید این قطعه دست یافته اند.

ECU یک میکرو کامپیوتر است که به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عمل کننده یا فرمان‌برهای نصب شده بر روی موتور فرمان دهد تا از این طریق، زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تامین کند.

یکی از اصلی ترین مشکل عدم ترخیص خودروهای دپو شده، نبود برخی قطعاتی است که تکنولوژی ساخت این قطعات در داخل کشور وجود نداشت اما برخی از شرکت های دانش بنیان توانسته اند به ساخت برخی از این تکنولوژی ها دست یابند ولی مورد حمایت قرار نمی گیرند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار