حداقل دریافتی معلمان در سال آینده چقدر خواهد بود؟/ رتبه‌بندی معلمان برای همه کارکنان آموزش پرورش اجرا می‌شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نگاهش در بودجه‌ریزی به همه ارکان جامعه است و اگر جایی هم می‌بینید بنده با حساسیت بحث بودجه آموزش و پرورش را دنبال می‌کنم بدان معناست که اعتقاد دارم این کار به معنای پول دادن به معلم نیست بلکه خدمت رساندن به همه جامعه است، زیرا معلم با سرمایه‌های مردم یعنی دانش آموزان سروکار دارد.

حداقل دریافتی معلمان در سال آینده چقدر خواهد بود؟/ رتبه‌بندی معلمان برای همه کارکنان آموزش پرورش اجرا می‌شود

به گزارش زنهار؛ حاجی بابایی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً انجام خواهد شد و شامل همه نیرو‌های آموزش و پرورش خواهد بود زیرا در آموزش و پرورش همه معلم هستند و بنا به ضرورت در پست‌های اداری قرار می‌گیرند و ممکن است مجدد به معلمی برگردند و این چرخه دائم در حال انجام است.

وزیر اسبق آموزش وپرورش افزود: ما معلمان باید قدر این نگرش و جایگاه را ابتدا خودمان بدانیم و نباید خدای ناکرده بارفتارهایمان خدشه‌ای به آن وارد کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از برخی نگاه‌ها در سال‌های گذشته به آموزش وپرورش گفت: یکی ازاین موارد نگاه خصوصی‌سازی به آموزش و پرورش است البته این بدان معنا نیست که ما مخالف مدارس غیر دولتی هستیم بلکه این است که دولت باید همه حمایت‌های خود را از آموزش و پرورش داشته باشد و همه هزینه‌های آن را تقبل کند.

حاجی بابایی بابیان اینکه معلمین انسان‌های نجیب و باحیایی هستند، اما امروز از تبعیض نگران هستند به شیوه نظام حقوق و پرداخت دستمزد در کشور انتقاد کرد و افزود: این صحبت را در نخستین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی این صحبت را با جناب آقای رئیس‌جمهوری نیز انجام داده است و ایشان نیز پذیرفته است و درحال اصلاح آن هستند.

حداقل دریافتی معلمان در سال آینده چقدر خواهد بود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده حقوق‌های پایین تا ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد گفت: این بدان معناست که خالص دریافتی هیچکس نباید زیر ۵میلیون تومان باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ همچنین درخصوص مالیات برحقوق کارمندان نیز گفت: به حقوق‌های بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ده درصد بیشتر مالیات تعلق نخواهد گرفت.

فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه به روند کنونی فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارد گفت: صندوق باید به سمت این برود که نخبگان اقتصادی دراین صندوق حضور یابند و به دنبال بورس و سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی مهمی باشند و معلمان نیز کاملاً از نتایج آن بهره‌مند شوند.

شیوه درمان و خدمات رفاهی معلمان باید اصلاح شود

حاجی بابایی بابیان اینکه به این شیوه درمان و خدمات رفاهی معلمان انتقاد دارد گفت: تجربه نشان داده کار آموزش و پرورش درمانگاه و باشگاه داری نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود تا به عنوان مثال بیمه درمانی معلم به نحوی باشد که او هرگاه اراده کرد به هر مکان درمانی مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کند شبیه همان کاری که در دوران وزارت بنده با بیمه طلایی انجام گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند کسی که بیمار شد ممکن است غصه درد داشته باشد، ولی نباید غصه هزینه و بی پولی را داشته باشد به ایجاد صندوق بیماران صعب‌العلاج نیازمند مالی در بودجه امسال اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌ایم.

وی اداره و مدیریت در آموزش و پرورش را نیازمند هنرمندی خاصی دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش و تیم مدیریتی او باید بتواند از همه ظرفیت‌های قانونی که قانونگذار در اختیار آنها قرار داده برای اداره مطلوب دستگاه عظیم آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی باشاره به اینکه درحال‌حاضر هم در دولت و هم مجلس شورای اسلامی اراده قوی برای کمک به فرهنگیان وجود دارد به مسئله همسان‌سازی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در شرف بازنشستگی هستند خیال شأن راحت باشد که همسان‌سازی همچنان در برنامه وجود دارد و حذف نخواهد شد.

معلم خط قرمز است

حاجی بابایی بابیان اینکه اعتقاد دارد معلم هرچقدر هم معترض باشد، اما هنگامی که در کلاس درس است عاشقانه مشغول به خدمت به تعلیم و تربیت دانش آموزان است گفت: وظیفه همه مسئولین خدمت بی‌منت به این قشر عزیز و فرهیخته است و خود من نیز با تمام توانم این کار را به جد دنبال خواهم کرد و معلم خط قرمز من است.

وی به عزم جدی مجلس شورای اسلامی و دولت برای ترمیم حقوق همه کارمندان سایر دستگاه‌های اجرایی هم که از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند اشاره کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار